اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قم

نمایشگاه آثار دومین دو سالانه تصویرگری نیایش برپا شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه آثار دومین دو سالانه تصویرگری نیایش از هفتم تا بیستم مرداد در سه نگارخانه قم برپا شد.

نمایشگاه آثار دومین دو سالانه تصویرگری نیایش برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم جشنواره دو سالانه تصویرگری نیایش توسط مؤسسه آفرینش‌های هنری و مؤسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی با همکاری انجمن فرهنگی هنری تصویرگران در اوایل سال جاری برگزار شده است.

گسترش ارزش‌های انسانی و معنوی به عنوان بخش مهمی از فرهنگ ایرانی اسلامی، توجه به جنبه‌های تصویری مفهوم نیایش، تشویق هنرمندان تصویرگر به خلق آثار با موضوعات مذهبی و اخلاقی به ویژه زندگی و سیره حضرت امام رضا(ع)، توجه به جنبه‌های تصویری بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) و مفهوم زیارت، شناسایی، حمایت و تجلیل از هنرمندان تصویرگر و معرفی چهره‌های نو در عرصه تصویرگری و تحقق چشم‌انداز آستان قدس رضوی در عرصه فرهنگ و هنر اسلامی به ویژه اشاعه فرهنگ مذهبی از طریق هنر از اهداف این جشنواره است.

آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره ساماندهی شده تا به صورت دوره‌ای در کل استان‌ها نمایشگاهی از این آثار برپا شود.

موضوعات آثار ارائه شده شامل قصص القرآن، قصص مذهبی و امام رضا(ع) و بحث نیایش است.

160 اثر از سوی دبیرخانه جشنواره دوسالانه تصویرگری نیایش به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ارسال شده و در سه نگارخانه فرهنگ، اشراق و شهید آوینی به نمایش گذاشته شده است.

آثار این نمایشگاه در قالب تکنیک‌های دیجیتال، آکرولیک، مختلط، آزاد، نیایش داستانی، دستی دیجیتال، ترکیبی کلاژ، تلفیقی، قلم فلزی، نقاشی پشت شیشه، رنگ روغن، مداد رنگی و فیکسه، چاپ دستی لینو و مرکب و قلم نمایش داده شده است. 

نمایشگاه آثار دومین دو سالانه تصویرگری نیایش از هفتم تا بیستم مرداد از ساعت 9 تا 13 در سه نگارخانه فرهنگ، اشراق و شهید آوینی پذیرای علاقه‌مندان است و سپس آثار این جشنواره در استان‌های اصفهان و تهران در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول