اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌غربی خبر داد

بیش از 110 هزار شناسنامه مکانیزه در آذربایجان‌غربی صادر شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون بیش از 110 هزار فقره شناسنامه مکانیزه در آذربایجان‌غربی صادر شده است.

بیش از 110 هزار شناسنامه مکانیزه در آذربایجان‌غربی صادر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد جوان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از زمانی که عملیاتی شدن این موضوع در استان آغاز شده به افراد زیادی شناسنامه‌های هوشمند یا مکانیزه صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای صدور شناسنامه‌های جدید امکان اعلام فراخوان وجود ندارد، اضافه کرد: این شناسنامه‌ها فقط برای کسانی که شناسنامه‌شان مستعمل شده، برای آنهایی که احکام دادگاهی صادر شده یا مندرجات شناسنامه آنها باید تغییر کند و همچنین برای موارد مفقودی و ... صادر می‌شود و این اسناد سجلی در کمترین فاصله زمانی بعد از تقاضا در اختیار فرد قرار می‌گیرد.

جوان به صدور کارت ملی هوشمند اشاره کرد و ادامه داد: کارت‌های ملی‌ که در سال‌های 1380 و 1381 صادر شده است، در این ایام به تاریخ انقضای مهلت خود می‌رسند و افرادی که در سال‌های فوق دارای کارت ملی شده‌اند در اولویت صدور شناسنامه هوشمند قرار خواهند گرفت.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌غربی به صدور آنلاین کارت ملی هوشمند اشاره کرد و اظهار داشت: بلافاصله بعد از تقاضا در کمتر از 24 ساعت این اسناد صادر می‌شود ولی بین 20 تا 25 روز به طول می‌انجامد تا کارت‌های فوق با در نظر گرفتن شهرستان‌ها تفکیک شده و به دست صاحبان آنها برسد.

وی با بیان اینکه در اداره کل ثبت احوال استان بیش از 100 نوع خدمت ارائه می‌شود، اظهار داشت: ثبت وقایع چهارگانه اعم از طلاق، ازدواج، وفات و ولادت تنها وظایف این دستگاه نیست بلکه در کنار آنها انواع خدمت به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود به طوری که هر شهروند در طول عمر خود حداقل 10 تا 15 نوبت به این سازمان مراجعه می‌کند.

جوان با اظهار به اینکه فعالان رسانه‌ای باید در راستای ارائه شناخت به مردم پیرامون رسالت‌های این سازمان گام بردارند، اظهار داشت: اصحاب رسانه باید در راستای تبیین وظایف و مسئولیت‌های همه سازمان‌ها اهتمام کنند تا مردم برای گرفتن خدمت مورد نیاز خود در سایر ارگان‌ها دچار سردرگمی نشوند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول