اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چمستان در مازندران:

جلوی ورود برنج خارجی را بگیرید

خبرگزاری فارس: امام جمعه چمستان در مازندران گفت: جلوی ورود برنج خارجی را بگیرید.

جلوی ورود برنج خارجی را بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام سید احمد جباری بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نور بیان داشت: اگر بناست تحولی در جامعه ایجاد شود و گره‌ای از مشکلات مردم برطرف شود لازم است اول مشکلات درونی و معنوی خود را رفع کنیم.

وی اظهار داشت: ما باید همه توانایی و استطاعت خود را برای تهذیب درون بکار بگیریم، کاری که انبیا و اولیای الهی از خداوند تقاضا و استدعا کردند و از خداوند می‌خواستند تا بتوانند به مردم خدمت کنند.

امام جمعه چمستان اولین شرط مسئولیت را خدمت خالصانه به مردم ذکر کرد و ابراز داشت: مدیران باید با کار خالصانه بر مبنای اصول دین مبین اسلام با تعامل بیشتر و ارتباط نزدیک و صمیمی‌تر بین مسئولان بخشی و شهری و شهرستانی در رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

جباری از کم‌توجهی برخی مدیران شهرستانی به بخش چمستان انتقاد کرد و اظهار داشت: پس از چند سال مسئولیت در چمستان هنوز برخی از مدیران را ملاقات نکردیم، مسئولان شهرستان باید به همه نقاط شهرستان توجه داشته باشند و فقط به نقطه شهری متمرکز نشوند زیرا حضور آنان در جای جای شهرستان برای رفع مشکلات مردم در نقاط مختلف ضروری است.

امام جمعه چمستان هم به بارش نابه‌هنگام باران و خسارت به کشاورزان اشاره کرد و تصریح داشت: با وجود همه مشکلات، کشاورزان از جمله هزینه تولید، حق الزحمه کارگران و خسارات وارده  قیمت برنج تولیدی، عدم بازار فروش مناسب و... هم بر مشکلات آنان افزوده است.

وی اضافه کرد: باید از ورود برنج خارجی به کشور در این فصل جلوگیری کرد و برنج تولیدی کشاورزان با قیمت مناسب خریداری شود و مسئولان مربوطه خرید تضمینی برنج را در دستور کار خود قرار دهند تا بار مشکلات کشاورزان کاهش یابد.

امام جمعه نور هم در سخنان کوتاه و سئوال‌گونه از رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ابراز داشت: آیا می‌توان مازندران را همچنان قطب کشاورزی دانست، چه اقدامی برای کاهش هزینه‌های تولید و افزایش درآمد کشاورزان شده و چه برنامه‌ای وجود دارد؟

حجت الاسلام عبدالرحمان باقرزاده اظهار داشت: با وجود مقرون به صرفه نبودن کشاورزی به ویژه در غرب مازندران، کاری کردیم که در آینده حسرت قطب کشاورزی را نخوریم و آیا الان قطب کشاورزی هستیم یا خیر؟ 

انتهای‌پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول