اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خبر داد

فعالیت بیش از 150 ناظر افتخاری در طرح تشدید نظارت بر بازار

خبرگزاری فارس: معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در مدت اجرای طرح تشدید نظارت ویژه ماه مبارک رمضان بیش از 150 ناظر افتخاری در استان بوشهر فعالیت می‌کنند.

فعالیت بیش از 150 ناظر افتخاری در طرح تشدید نظارت بر بازار

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حیدر یزدانشناس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح نظارتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان با حضور بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان مجامع و اتحادیه‌های صنفی از ابتدای مرداد ماه تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح عرضه کالا و خدمات اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز ثابت رسیدگی به شکایات در نقاط مختلف بازار استان و جایگاه‌های عرضه کالاها نیز دایر شده است گفت: این طرح با هدف جلوگیری از اجحاف به مصرف‌کنندگان و با رویکرد حمایتی سازمان صنعت،معدن و تجارت در راستای تعدیل قیمت‌ها و رصد بازار در پیش گرفته شده است.

وی اضافه کرد: سیاست‌های تنظیم بازار، نظارت و کنترل قیمت‌ها با استفاده از نیروهای بازرسی  این سازمان، بازرسان اصناف و بهره‌گیری از توانمندی بالای ناظران افتخاری و مردم هم استانی در سراسر استان با قاطعیت و عزم جدی در ایام رمضان دنبال می‌شود.

یزدانشناس برقراری تماس با مراکز ستاد خبری از طریق تلفن 124 و سامانه پیامگیر کوتاه 30006124 را از راه‌های ارتباطی با سازمان، صنعت، معدن و تجارت برای ارائه گزارشات و تخلفات اقتصادی اصناف و واحدهای عرضه کننده کالا ذکر کرد و افزود: در مدت اجرای طرح تشدید نظارت ویژه ماه مبارک رمضان بیش از 150 ناظر افتخاری، 40 بازرس از اتحادیه‌های صنفی و 140 بازرس طرح تشدید در کنار کارکنان و کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت خواهند داشت.

معاون بازرسی و نظارت سازمان بازرگانی استان بوشهر خاطر نشان کرد: بر اساس تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فرآیند بازرسی و نظارت بر صنوف، جایگاه‌های عرضه، شبکه‌های توزیع کالا و مراکز عمده خدماتی توسط بازرسان این سازمان در سراسر استان با جدیت بیشتر نسبت به سال‌های گذشته با بهره‌گیری از نظارت‌های گسترده مردمی و استفاده از توان بالقوه بازرسان اصناف و ناظران افتخاری در حال انجام است.

یزدانشناس بیان داشت: یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین کارکرد وزارت بازرگانی فرآیند نظارت و بازرسی بر واحدهای تولیدی، خرده‌فروشی، عمده‌فروشی و به نحوی کنترل و نظارت بر قیمت‌ها با اولویت حفظ حقوق مصرف‌کنندگان است.

وی عنوان داشت: بازرسی و نظارت از ابتدای تاسیس در سال 73 تاکنون رویکرهای متفاوتی داشته و دستخوش تغییراتی شده است.

یزدانشناس افزود: رویکرد جدید دولت به تدریج بازرسی و نظارت به تشکل‌های مردم‌نهاد سپرده می‌شود و دولت به مرور دخالت خود در امر بازرسی را محول و به عنوان یک دستگاه عالیه نظارت می‌کند و به همین منظور ناظرین افتخاری را تقویت کرده است.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول