اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی:

بیشتر دام‌های تلف شده فاروج مربوط به خراسان‌رضوی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی بیشتر دام‌های تلف شده در فاروج بر اثر مصرف کود شیمیایی را مربوط به عشایر قوچان از توابع خراسان‌رضوی عنوان کرد.

بیشتر دام‌های تلف شده فاروج مربوط به خراسان‌رضوی است

موسی‌الرضا شادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد گفت: از 360 رأس گوسفند تلف‌شده تنها 37 رأس مربوط به عشایر خراسان‌شمالی است.

وی با تشریح این حادثه اظهار کرد: در پی گزارش‌ها مبنی بر تلف‌شدن تعداد زیادی گوسفند در حوالی روستای حصاراندف فاروج، بلافاصله اکیپی از عشایر استان در محل حاضر شدند.

شادمهر تصریح کرد: با حضور کارکنان عشایر در محل، مشخص شد تعداد زیادی گوسفند متعلق به عشایر که در زمین‌های کشاورزی در حال چرا بودند به طور ناگهانی مسموم و به زمین می‌افتند.

وی با اشاره به اینکه گوسفندان مسموم شده با کمک اهالی روستا ذبح شدند، گفت: دکتر دامپزشک نیز در محل حاضر و یک رأس گوسفند را مورد معاینه قرار داده که مشخص شد گوسفندان از کود شیمیایی محلول در آب مصرف کرده و همین علت باعث تلف‌شدن 360 رأس گوسفند شده است.

به گفته مدیرکل امور عشایر خراسان‌شمالی، با هماهنگی فرمانداری و اداره دامپزشکی شهرستان فاروج تعداد 130 رأس به سردخانه شیروان، 225 رأس به سردخانه بجنورد، پنج رأس به سردخانه فاروج انتقال یافتند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات اولیه در این ارتباط صورت گرفته و پس از بررسی در مراجع قانونی در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شهرستان فاروج در شرقی‌ترین قسمت خراسان‌شمالی و در جوار خراسان‌رضوی قرار دارد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول