اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی مطرح کرد

برگزاری جشنواره ملی گوسفند کردی در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی گفت: جشنواره ملی گوسفند نژاد کردی در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ملی گوسفند کردی در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن قلی‌زاده ظهر امروز در کار گروه اقتصادی خراسان شمالی اظهار داشت: برپایی این همایش  ملی برای خردادماه سال آینده در استان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه این همایش ملی با هدف معرفی نژاد بومی گوسفند کردی در استان برگزار می‌شود تصریح کرد: این نژاد گوسفند اصیل بوده که عموماً گونه آن در خراسان شمالی است.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی در عین حال با اشاره به وجود بیش از 20 میلیون راس دام ،که این استان را در جایگاه هفتم کشور قرار داده است بر توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات دامی تاکید کرد.

قلی زاده درادامه با اشاره به برنامه سفر هیئت تجاری افغانستان به خراسان شمالی گفت: بر اساس برنامه این هیئت خارجی هفته آینده به خراسان شمالی سفر می‌کنند.

وی اعضای این هیئت افغانستانی را 25 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: این تجار افغانستان برای بازدید از کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی و همچنین انعقاد قرارداد با بخش خصوصی از20 اسفند ماه جاری به مدت 3 روز به خراسان شمالی عزیمت می‌کنند.

رئیس کارگروه تخصصی امور اقتصادی خراسان شمالی از عموم فعالان عرصه تجارت و بازرگانی استان خواست تا از این موقعیت فراهم شده برای معرفی محصولات استان بهره ببرند.

قلی‌زاده همچنین وضعیت صادرات از استان به خارج از کشور را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: مبنای صادرات استان برای امسال 96 میلیون دلار تعیین شده بود لیکن با تلاش تمام دست اندرکاران این بخش، حجم صادرات با رشد 130 درصدی طی 11 ماهه امسال به 148 میلیون دلار رسید.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول