اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور-1:

نفت زمانی که صفر تا صدش در جیب ملت برود ملی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با بیان اینکه نفت هنوز ملی نشده است، گفت: زمانی نفت ملی می‌شود که صفر تا صد نفت در جیب ملت ایران برود.

نفت زمانی که صفر تا صدش در جیب ملت برود ملی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمود احمدی‌نژاد لحظاتی پیش در مراسم بهره‌برداری رسمی از طرح‌های بهینه‌سازی فرآیند و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان تهران ضمن تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در آستانه میلاد امام حسن مجتبی (ع) خدا توفیق داد که در پالایشگاه شهید تندگویان تهران شاهد دستاوردهای فرزندان ایران باشیم.

رئیس جمهور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهید تندگویان گفت: راهی که امام (ره) و شهدا در برابر ملت ایران و بشر باز کردند باید همواره پرفروغ و امیدبخش باشد و از خداوند متعال می‌خواهیم توفیق دهد ما این راه را ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: چند سال قبل در جمع همکاران صنعت نفت نکته‌ای را در باب ملی شدن صنعت نفت گفتم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: صد سال است صنعت نفت داریم و دنیا و ملت ما می‌دانند که مجموعه متخصصان و کارکنان صنعت نفت کشور جزو دلسوزترین‌های ملت‌های ایران هستند.

وی افزود: خدماتی که این‌ها به ملت ایران ارائه دادند در طول صد سال به‌ویژه در چند سال اخیر بی‌نظیر و کم نظیر است.

رئیس جمهور گفت: کارکنان صنعت نفت در سخت‌ترین و حساس‌ترین لحظات تاریخ ایستادند، فداکاری کردند و شهید شدند اما اجازه ندادند جریان اصلی اقتصاد کشور دچار مشکل شود.

وی بیان داشت: خدماتی که صنعت نفت در این عرصه ارائه داد از بهترین خدمات در طول تاریخ است.

احمدی‌نژاد افزود: اما من چند سال قبل عرض کردم که به نظرم هنوز پروسه ملی شدن صنعت نفت کامل نشده است و بیگانگان این عرصه را به خودشان منحصر کرده‌اند.

وی در ارتباط با مسائل اقتصادی عنوان کرد: در فاصله 10 روز اقتصاد یک قاره رو به پایین و بعد رو به بالا می‌شود و همه این‌ها به دست خودشان است. 95 درصد قطعات و تجهیزات دست خودشان است که قیمتش را هم خودشان تعیین می‌کنند.

 

در همه جای صنعت نفت شور و نشاط است

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: نفت هنوز ملی نشده است، زمانی ملی می‌شود که صفر تا صد نفت در جیب ملت ایران قرار بگیرد، به لطف خدا این حلقه‌ها توسط ملت ایران در حال تکامل است.

رئیس جمهور تاکید کرد: در همه جای صنعت نفت شور و نشاط وجود دارد، پروژه‌های امروز را چند تا از جوان‌های خودمان طراحی کردند و در حال حاضر نیز رو به جلو حرکت می‌کنیم.

وی با اشاره به خصلت دشمنان ایران اسلامی عنوان کرد: دشمنان کنونی ما خیلی پررو هستند، اگر تمام پرروهای تاریخ را کنار هم بگذاریم باز هم دشمنان امروز ما از همه پرروتر هستند و در خط مقدم پرروهای عالم قرار دارند و نمره 20 را می‌گیرند.

این گزارش حاکی است، صبح امروز با حضور رئیس جمهور طرح‌های بهینه‌سازی فرایند و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان تهران به‌طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

طرح‌های بهینه‌سازی فرایند و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه شهید تندگویان تهران، از جمله بنزین، گازوئیل و نفت سفید با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

واحد بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان تهران، با هدف تولید روزانه 2.8 میلیون لیتر بنزین باکیفیت احداث شده که دارای دومین واحد تصفیه هیدروژنی نفت‌های سبک (ایزومریزاسیون) پس از پالایشگاه اراک است.

واحد ایزومریزاسیون طرح بنزین‌سازی پالایشگاه شهید تندگویان دارای دستگاه غربال جاذبه‌ای مولکولی است که از طریق آن واحد ایزومریزاسیون، بنزین‌های دارای اکتان پایین را جدا می‌کند و به خط اول واحد بازمی‌گرداند و از این طریق عدد اکتان بنزین به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد.

طرح بهینه‌سازی و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه نیز شامل واحدهای گوگردزدایی از گازوئیل، استحصال گوگرد و همچنین واحد سولفور ریکاوری است.

با راه‌اندازی واحد گوگردزدایی از گازوئیل با ظرفیت 53 هزار بشکه در روز، گازوئیل با PPM کمتر از 10 تولید می‌شود.

با راه‌اندازی این واحد و واحد سولفور ریکاور، با ظرفیت 110 تن گوگرد و واحد استحصال گوگرد با ظرفیت 212 تن گوگرد در روز، همه 14 واحد طرح بهینه‌سازی و بهبود کیفیت این پالایشگاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

این طرح به عنوان نخستین بخش از طرح‌های 9‌گانه مهر ماندگار در مجموعه شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به‌شمار می‌آید که بزرگ‌ترین طرح اجرا شده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی است که تمام واحدهای آن در داخل پالایشگاه و در محیط بهره‌برداری احداث شده است.

تولید فرآورده‌های نفتی با استاندارد یورو 5 از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح به شمار می‌رود.

برای احداث و بهره‌برداری از این طرح‌ها در مجموع 650 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و پیمانکار و همه عوامل مدیریت و اجرای طرح، از نیروهای متخصص داخل کشور هستند.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول