اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تویسرکان خبر داد

اجرای طرح تعاملی مبارزه با مواد مخدر تویسرکان با شهرهای همجوار

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان تویسرکان از اجرای طرح نشست تعاملی چندجانبه شوراهای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر تویسرکان با شهرهای همجوار استان خبر داد.

اجرای طرح تعاملی مبارزه با مواد مخدر تویسرکان با شهرهای همجوار

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حسن رضانیا صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در دفتر فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر مستلزم برنامه‌ریزی جامع و فراگیر است، اظهار داشت: باید اجرای آیتم‌های ایجاد محیطی ناامن برای فروشندگان مواد، اشاعه تنفر عمومی از مواد و آموزش گروه‌های مرجع اولویت برنامه شورا و کمیته‌های چهارگانه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نهادینه ‌کردن معنویت و ارزش‌های دینی در لایه‌های اجتماع راهکاری قوی در کاهش عرضه و تقاضای مواد مخدر است، افزود: برنامه‌سازی فرهنگی، دینی و... در قالب‌های متفاوت هنری با توجه به شرایط و نیاز مخاطب در بازه‌های بلند‌مدت و کوتاه‌مدت از سوی دستگاه‌های مرجع در راستای آگاه‌سازی و ترویج سلامت در بین جامعه مورد نظر کارکردی اثرگذار دارد.

فرماندار شهرستان تویسرکان نقش خانواده، مدرسه و مراکز عالی آموزشی را در گرایش و یا عدم گرایش افراد به اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: مسئولان امر باید با بهره‌مندی از توانمندی‌های کارشناسان کاردان و متبحر در حوزه هدفگذاری شده با افزایش گستره کار و اتخاذ تصمیم‌های درست حرکتی مستمر و پویا را آغاز کنند.

وی از اجرای طرح نشست تعاملی چندجانبه شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر تویسرکان با شهرهای همجوار خبر داد و خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف تبادل دیدگاه‌ها و استفاده از تجربه‌های حاصله و شناخت شیوه‌های راهبر کنترل عرضه و تقاضا در راستای کاهش و جلوگیری از شیوع اعتیاد در اجتماع، پس از رایزنی با رؤسای شهرهای تعیین شده در چارچوب برنامه‌ای جامع با سرفصل‌های کلیدی عملیاتی خواهد شد.

رضانیا با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان از حیث مواد مخدر از پاک‌ترین شهرهای استان است، تأکید کرد: امروز دشمن پس از شکست در جنگ سخت‌افزاری در مقابل ملت ایران و ناامید از دسترسی به اهداف خود با شناسایی و واکاوی تمام بسترهای قابل نفوذ نظیر سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان و نوجوان با به کارگیری ابزارهای علوم نوین و تدوین طرحی نرم با هدف متلاشی کردن، به جامعه ما ورود پیدا کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ترسیم و طراحی برنامه کاربردی با کارکرد ارزشی برای تحکیم و انسجام‌بخشی بین کمیته‌ها لازم است، ادامه داد: واکاوی، بررسی و کالبدشکافی تمامی عوامل و علل‌های جذب و سوق افراد به مواد صنعتی و غیر صنعتی با یک عزم راسخ و هوشمندانه با هماهنگی و همگرایی روشمند از سوی کمیته‌ها در حوزه مسئولیتی تعریف شده آغاز و پیگیری شود.

فرماندار شهرستان تویسرکان امنیت نسبی حاکم بر شهرستان را نتیجه زحمات و تلاش‌های همه ارکان به ویژه دستگاه‌های عامل خواند و تصریح کرد: با بهره‌وری مدیریتی از فرصت با پیش‌فرض لحظه تأثیرپذیری و کاربرسازی همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان می‌توان تهدیدها را به فرصت‌های بی‌بدیل تبدیل کرد.

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان نیز با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در سه دوره برای یک هزار و 500 مربی و دانش‌آموز، گفت: در سال جاری طرح مهارت‌های زندگی ویژه دانش‌آموزان راهنمایی و مروج سلامت مدارس متوسطه برای 3 هزار و 200 نفر با آموزش 15 کارشناس و مربی متخصص در این حوزه به منظور پیشگیری از اعتیاد و آگاهی‌بخشی به جامعه هدف انجام شده است.

علی بیات در پایان افزود: برپایی دو نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در دبیرستان فاطمه‌الزهرا(س) و مجتمع فرهنگی هنری فردوسی ارشاد، توزیع بسته‌های آموزشی زندگی عاری از خطر با اثرگذاری بالا برای 450 نفر، فعال‌سازی 12 کانون در مدارس و اطلاع‌رسانی وسیع در بین اولیای دانش‌آموزان از جمله اقدامات این نهاد در شهر تویسرکان است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول