اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه مبارک رمضان

بهترین زمان اهداء خون اوایل صبح و یا بعد از افطار است

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون استان مرکزی با بیان اینکه اهداء خون در ماه رمضان اشکالی ندارد گفت: بهترین زمان برای اهداء خون در ماه مبارک رمضان اوایل صبح و یا بعد از افطار است.

بهترین زمان اهداء خون اوایل صبح و یا بعد از افطار است

قربانعلی دیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: اهداء خون در ماه مبارک رمضان هیچ مشکلی برای روزه‌داران به وجود نمی‌آورد، اما باید کسانی که قصد اهداء خون دارند در فاصله بین افطار تا سحر مایعات زیاد بنوشند.

وی تصریح کرد: مراکز خون‌گیری در استان دو مرکز در اراک، یک مرکز در ساوه، یک مرکز در آشتیان، دلیجان و محلات است که اهداءکنندگان می‌توانند طی ساعات اولیه صبح تا قبل از ساعت 10 صبح و یا بعد از افطار به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

مدیر پایگاه انتقال خون استان مرکزی با اشاره به اهداء خون از اول تا پنجم ماه مبارک رمضان گفت: بر اساس آمار موجود در این مدت 485 نفر برای اهداء خون مراجعه کردند که از 376 نفر خون‌گیری شده است.

دیری با بیان اینکه میزان اهداء خون در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است بیان کرد: از مجموع اهداءکنندگان 217 نفر اهدا کننده مستمر، 11 نفر زن و مابقی مرد بوده‌اند.

به گفته وی میزان فرآورده‌های تولیدی حاصل از اهداء خون توسط این اهداءکنندگان 227 واحد پلاکت، 362 واحد پلاسمای تازه منجمد، 362 واحد گلبول قرمز فشرده و 16 واحد خون کامل بوده است.

بر اساس آمار موجود، در هر 10 ثانیه در کشور یک واحد خون مورد نیاز است.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول