اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد

هوشمندسازی 867 کلاس در استان کرمانشاه

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 867 کلاس در استان هوشمندسازی و 786 مدرسه با 4 هزار و 32 کلاس نیز باقی مانده است.

هوشمندسازی 867 کلاس در استان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، حجت‌الله الماسی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات حوزه استاندار تشکیل شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه از لحاظ تعداد کلاس هوشمندسازی شده در کشور رتبه 16 را دارد.

الماسی تصریح کرد: 269 کلاس ابتدایی، 289 کلاس در مدارس راهنمایی و 309 کلاس متوسطه تا پایان خرداد ماه هوشمندسازی شده‌ا‌‌ند.

وی افزود: بر‌اساس مصوبه مقام معظم رهبری 17 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار صرف هوشمندسازی مدارس استان در سال‌های 90، 91 و 92 شده است.

در سال 90‌، 320 میلیون و در سال 91 یک میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار به هوشمندسازی مدارس استان ابلاغ شد.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: هوشمندسازی یکی از راهکارهای اساسی تحول بنیادین نظام آموزشی است که 30 هزار و 307 مدرسه در استان وجود دارد که تعداد 536  آموزشگاه در مسیر هوشمندسازی قرار دارد و تا‌کنون 867 کلاس در استان هوشمندسازی و 786 مدرسه با 4 هزار و 32 کلاس نیز باقی‌مانده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال شهریور 92‌، 40 درصد از مدارس یعنی هزار و 322 مدرسه هوشمندسازی خواهند شد.

الماسی هدف اصلی هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌ نوین را  استفاده از جذابیت‌های رسانه‌های مختلفی چون صوت و تصویر و...عنوان کرد‌.

وی تصریح کرد: هوشمندسازی در استان در چهار مرحله‌، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، تجهیز و آماده‌سازی مدارس، آموزش و تجهیز نیروی انسانی و آماده‌سازی محتوا انجام شده است.

معاون پژوهشی آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار کرد: استان کرمانشاه در تولید محتوای الکترونیک در صدر تولید محتوای کشور و از حیث برنامه‌ریزی در این زمینه استان کرمانشاه استان پنجم کشور است.

همچنین استان کرمانشاه طبق ارزیابی‌های انجام شده در راهبری هوشمندسازی جزو استان‌های برتر در سطح کشور شد.

وی با اشاره به وضعیت اتصال مدارس استان به اینترنت، از اتصال 100 درصدی مدارس استان به اینترنت و اینترانت ملی تا پایان سال خبر داد و گفت: 40 میلیارد تومان اعتبار به هوشمندسازی مدارس کشور ابلاغ شده است که سهم استان کرمانشاه 3 درصد است.

در این جلسه مصوب شد دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی چون شرکت مخابرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت،  تبلیغات اسلامی، فنی‌وحرفه‌ای، آب منطقه، شهرداری و تامین اجتماعی موظف شدند تعداد 120 کلاس از مدارس استان را هوشمندسازی کنند. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول