اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری بندر سیریک هرمزگان خبر داد

تکمیل اسکله خور بین‌المللی آذینی در شرق هرمزگان

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری بندر سیریک از اختصاص 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی استانی در سال جاری به این شهرستان و تکمیل اسکله خور (محل برخورد رودخانه به دریا) بین‌المللی آذینی خبر داد.

تکمیل اسکله خور بین‌المللی آذینی در شرق هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر سیرک واقع در شرق مرکز استان هرمزگان، محمد اسفندیاری در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به توزیع و اختصاص اعتبارات طی روزهای گذشته توسط معاونت برنامه‌ریزی استانداری هرمزگان به ادارات کل و فرمانداری‌ها اظهار داشت: در مبحث توزیع اعتبارات همواره به اولویت‌هایی توجه می‌شود که در این راستا مسئولان استانداری هرمزگان نیز این توجه را بیشتر به مبحث توسعه راه‌ها و بخش‌های اولویت‌دار دیگر با توجه به محدود بودن اعتبارات اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان بندر سیریک چندین پروژه در دست اجرا و احداث در حوزه عمرانی وجود دارد، اظهار امیدواری کرد اعتبارات اختصاصی در سال جاری بتواند پاسخ‌گوی نیازها در این حوزه باشد.

سرپرست فرمانداری بندر سیریک با بیان اینکه سهم این شهرستان از اعتبارات تملک دارایی استانی در سال جاری برابر با 5 میلیارد و 600 میلیون تومان است، اضافه کرد: این میزان اعتبار در راستای اجرای 43 پروژه مصوب کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص داده شده است.

اسفندیاری با اشاره به نیازهای بخش آموزش شهرستان بندر سیریک افزود: خرید تجهیزات هوشمندسازی مدارس ابتدایی، تعمیر و تجهیز مدارس راهنمایی، راه‌اندازی و تجهیز کارگاه‌های رایانه‌ای مدارس و تعمیر و تجهیز مراکز آموزش استثنایی از جمله مباحث مدنظر و اولویت‌دار در شهرستان است.

به گفته وی، تکمیل و اجرای پروژه‌هایی همانند تکمیل مجتمع پرورش میگوی سیریک، تأمین آب آشامیدنی روستاهای سرارود و کلیسان، ساماندهی بلوار ورودی شهر بندر سیریک و ایجاد توسعه و اصلاح معابر شهر گروگ از جمله پروژه‌هایی است که باید از محل اعتبارات سال 91 محقق شود.

سرپرست فرمانداری بندر سیریک هم‌چنین با اشاره به فصل‌های مدنظر برای صرف اعتبارات تملک دارایی در شهرستان گفت: اعتبار یاد شده در بخش‌های آموزش، اداره امور عمومی، رفاه و تامین اجتماعی، کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری، ورزش و دفاع، بهداشت و درمان، شیلات، حمل و نقل، مسکن و عمران شهری و روستایی، طرح‌های هادی روستایی، تامین آب شرب شهری و روستایی و توسعه فضای سبز و معابر شهری صرف و به کار گرفته می‌شود.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: اولویت اصلی اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای استان در سال 91 اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح شهرستان است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل تکمیل ساختمان فرمانداری، تکمیل سالن چند منظوره، احداث دبستان شش کلاسه مهمانی، احداث درمانگاه شبانه‌روزی شهر سیریک، احداث پایگاه امداد جاده‌ای، تکمیل اسکله خور بین‌المللی آذینی، احداث راه‌های روستایی بندگرمان، بازگرد، زمین ملا، پگو و سیگویی، تأمین آب شهرهای سیریک و گروگ، اجرای طرح‌های هادی روستایی بمانی و خرگوشی و اجرای سد سنگی ملاتی است.

شهرستان بندر سیریک در ساحل شمالی دریای عمان و دهانه تنگه هرمز قرار دارد، این شهرستان دو سال پیش از شهرستان میناب جدا و به عنوان شهرستانی جداگانه در تقسیمات کشوری معرفی شد.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول