اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود خبر داد

تولید گندم در انبار غله ایران 40 درصد کاهش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود گفت: تولید گندم در این شهرستان که انبار غله ایران است، 40 درصد کاهش یافت.

تولید گندم در انبار غله ایران 40 درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، اسماعیل کریمی‌اصل پیش‌ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از 60 هزار هکتار زمین زراعی که 58 هزار هکتار آن دیم و دو هزار هکتار آن آبی است پیش‌بینی می‌شود بیش از 50 هزار تن گندم برداشت شود.

وی افزود: شهرستان هشترود مرکز اصلی کشت گندم و جو در آذربایجان‌شرقی و شمال‌غرب کشور است و از قدیم‌الایام به انبار غله استان مشهور بوده است و مقام دوم در برداشت گندم استان را دارد.

کریمی‌اصل افزود: امسال با توجه به شرایط خشکسالی از اول کشت پاییز و سرمای بهاره حدود 40 درصد کاهش عملکرد در برداشت را داریم.

وی افزود: در صورتی که عوامل جوی حاکم نبود، پیش‌بینی می‌شد امسال 90 تا 110 هزار تن از مزارع هشترود گندم برداشت شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود افزود: کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی و سرمازدگی با مراجعه به صندوق بیمه مستقر در بانک کشاورزی هشترود یا شرکت‌های بیمه خسارت‌های ناشی از این پدیده طبیعی را دریافت کنند.

وی افزود: هم‌اکنون چهار رقم گندم دیم اصلاح شده با نام‌های رصد، آذر دو، سرداری، سرداری 39 و همچنین یک رقم گندم آبی به نام الوند در هشترود کشت می‌شود.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول