اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جهرم:

برخی از نهادهای آموزشی در مبارزه با مواد مخدر کم‌کاری می‌کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار جهرم گفت: برخی از نهادهای آموزشی با وجود دریافت بودجه و اعتبار ویژه در زمینه مبارزه با مواد مخدر کم‌کاری می‌کنند.

برخی از نهادهای آموزشی در مبارزه با مواد مخدر کم‌کاری می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، داود ملکوتی بعدازظهر امروز در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: تهدید نرم مواد مخدر و روانگردان‌ها به صورت یک زلزله خاموش تمام جامعه را نشانه رفته است و ارائه باورهای غلط از جمله نشاط، لاغری، آرامش، خلاقیت، شب‌بیداری و تفریح موجب شده است که مشتری این مواد افیونی در قشر جوان و نوجوان رو به افزایش باشد.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر یک تهدید جدی محسوب می‌شود، گفت: برخی از نهادهای آموزشی در زمینه مبارزه با مواد مخدر بودجه و اعتبار ویژه دریافت می‌کنند اما پولی صرف فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی در این زمینه نمی‌کنند.

فرماندار جهرم با بیان اینکه نهادهای عضو شورای مبارزه با مواد مخدر باید به تناسب ظرفیت خود در زمینه مهار این بلای خانمان‌سوز فعالیت کنند، گفت: اجرای برنامه آموزش پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کار ضروری است چرا که وجود امنیت و سلامت در محیط کار لازم بوده و کارکنان معتاد باید شناسایی و سپس با آن‌ها برخورد منطقی شود.

وی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای آگاه‌سازی جامعه در این زمینه دانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت مساجد و محفل‌های دینی در ماه مبارک رمضان استفاده کرد و روحانیون نیز که از پایگاه اجتماعی و معنوی ویژه‌ای در جامعه برخوردار هستند باید از این جایگاه استفاده کرده و مردم را با عوارض و مضرات اعتیاد و مواد مخدر آگاه کنند.

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر جهرم با بیان اینکه هزینه درمان معتادان در مراکز درمانی خصوصی بسیار بالا است، تصریح کرد: بیشتر افراد معتاد از اقشار ضعیف جامعه هستند و قدرت پرداخت هزینه درمان را ندارند و به منظور پاک شدن چهره شهر از افراد معتاد و درمان آنها، ضرورت تأسیس یک مرکز دولتی احساس می‌شود.

ملکوتی اضافه کرد: لازم است که دستگاه‌های متولی امر اعم از دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی، زندان و نیروی انتظامی این طرح را تهیه کرده تا پس از تصویب نهایی در شورا به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول