اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طرح هندسی سازه پل خلیج فارس نهایی شد

خبرگزاری فارس: طرح هندسی سازه پل خلیج فارس با حضور مدیر‌عامل منطقه آزاد قشم و مشاوران ایرانی و خارجی این پروژه نهایی شد.

طرح هندسی سازه پل خلیج فارس نهایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، مدیر‌عامل سازمان منطقه آزاد قشم پیش از ظهر امروز در نشستی با حضور مشاوران ایرانی و خارجی پروژه پل خلیج فارس گفت: پل خلیج فارس به عنوان یک نماد مهم ملی در جنوب ایران برای اتصال بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس به سرزمین اصلی باید به شکلی نمونه و منحصر به فرد ساخته شود.

اسفندیار حیدری‌پور با اشاره به اهمیت زمانبندی اجرای این طرح ملی تاکید کرد: بازدید مشاوران پروژه از محدوده حوضچه‌های خشک برای اجرای عملیات ساخت پایه‌های پل در جزیره انجام شد و ساخت شش کیسون (پایه‌های اصلی پل) در دستور کار تیم اجرایی قرار گرفت.

مجری طرح شبکه جامع ارتباطی خلیج فارس از پروژه پل خلیج فارس به عنوان یکی از طرح‌های مهر ماندگار کشور نام برد و ادامه داد: با حمایت‌های دولت، شخص رئیس جمهور و تلاش شبانه‌روزی تیم اجرایی این طرح، مردم کشور و به ویژه هموطنانمان در استان هرمزگان طی سال آینده می‌توانند به آسانی و از مسیرهای زمینی از طریق پل خلیج فارس به این جزیره سفر کنند.

مشاوران خارجی طرح در این نشست با ارائه سوابق اجرایی در زمینه ساخت پل از طریق نمایش تصاویر پروژه‌های قبلی خود بر اجرای این طرح با کیفیت عالی و براساس خواست مدیران این پروژه تاکید کردند.

همچنین در این نشست با تاکید بر اهمیت ساخت پایه‌های پل به عنوان مهم‌ترین بخش اجرایی این پروژه، مباحث لرزه‌نگاری و ژئوتکنیکی آن نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طرح جامع شبکه ارتباطی پل خلیج فارس با محوریت پل با دو باند رفت و برگشت خودرو، یک خط ریلی برای تردد قطارهای مسافری و حمل و نقل کالا با 40 متر عرض و حدود دو و نیم کیلومتر طول، جزیره قشم در جنوب کشور را به بندرعباس و کشورهای CIS  متصل می‌کند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول