اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

کلینیک خانواده در قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از راه‌اندازی نخستین «کلینیک خانواده» با هدف بررسی و آموزش ابعاد و عوامل مؤثر در تشکیل نهاد خانواده خبر داد.

کلینیک خانواده در قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا در حاشیه برگزاری یکصد و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم اظهار داشت: در این جلسه دو طرح مهم فرهنگی و اجتماعی برای تأمین منابع مالی تصویب و به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارسال شد.

وی راه‌اندازی نخستین مجتمع فرهنگی دیجیتال منطقه‌ای در کشور را یکی از این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: این مرکز با هدف بسترسازی و فراهم آوردن امکانات و زیرساخت‌ها برای تولید انبوه محصولات فرهنگی دیجیتال و همچنین شناسایی، فعال‌سازی و همگانی کردن تولید محتوای دیجیتال به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه افزود: نرم‌افزارهای رایانه‌ای، اینترنت پاک، بازی‌های رایانه‌ای، خدمات الکترونیک، نرم‌افزارها و بازی‌های تلفن همراه، آموزش و پژوهش و کارگاه‌های تخصصی از جمله بخش‌های این مرکز است.

وی از استقبال گسترده فناوران دیجیتال استان قم از مرکز بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن و نرم‌افزارهای اسلامی خبر داد و گفت: استان قم از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گسترده فنی و فرهنگی در تولید محصولات دیجیتال برخوردار بوده و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و فراهم آوردن همه امکانات و تجهیزات لازم این ظرفیت‌ها هر چه بیشتر به شکوفایی برسد.

اسماعیلی‌طبا در بخش دیگری از سخنان خود راه‌اندازی نخستین «کلینیک خانواده» از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری کل استان قم را مورد توجه قرار داد و گفت: این مرکز با هدف بررسی و آموزش ابعاد و عوامل مؤثر در تشکیل نهاد خانواده و همچنین حمایت از آسیب‌دیدگان خانواده‌های متشنج و از هم پاشیده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه افزایش طلاق در جامعه همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های مهم مردم، مسئولان و مراجع عظام تقلید مطرح بوده است خاطر نشان کرد: کلینیک خانواده در سه بخش آموزش، پژوهش و مشاوره به دنبال کاهش آمار طلاق و اختلافات خانوادگی در استان بوده و به درمان و پیشگیری از وقوع معضلات و مشکلات در این عرصه می پردازد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول