اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آب نهاوند:

11.5 درصد چاه‌های کشاورزی نهاوند به کنتور هوشمند مجهزند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آب نهاوند گفت: در حال حاضر 11.5 درصد چاه‌های کشاورزی شهرستان نهاوند به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

11.5 درصد چاه‌های کشاورزی نهاوند به کنتور هوشمند مجهزند

آرش کولیوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: استفاده منطقی و بهینه از آب‌های زیرزمینی می‌تواند نسل آینده را در داشتن زندگی بانشاط با اقتصاد مناسب بهره‌مند سازد.

وی از افت آب زیرزمینی نهاوند از سال 75 تاکنون به مقدار 9.5 متر خبر داد و افزود: با وجود بارش‌های مفید و مؤثر اما سالانه 63 سانتی‌متر آب زیر سطحی سفره‌های زیرزمینی در دشت نهاوند کاهش می‌یابد و افت آب داشته‌ایم.

مدیر اداره امور آب نهاوند ادامه داد: مهمترین دلیل این امر عدم وجود تناسب بین میزان برداشت آب‌های غیر منطقی با بارش سالانه است که اگر به همین منوال ادامه یابد قطعاً با مشکل فروچاله‌ها مواجه می‌شویم.

وی گفت: به همین علت نصب کنتورهای هوشمند آب بر روی چاه‌های کشاورزی در نهاوند ضرورت دارد که تاکنون با کمک دولت و وزارت نیرو با 100 میلیون تومان 69 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها نصب شده که نیازمند مشارکت جدی و بیشتر کشاورزان در این زمینه هستیم.

کولیوند از پلمب 50 حلقه چاه غیر مجاز در نهاوند خبر داد و اظهار داشت: بیش از 300 حلقه چاه کشاورزی و غیر کشاورزی در دشت نهاوند به صورت غیر مجاز حفر شده‌اند که تاکنون 50 حلقه از آنها پر شده و نسبت به پر کردن دیگر چاه‌ها نیز اقدام می‌شود.

وی از تصویب قانون جدید توسط وزارت نیرو و هیئت وزیران برای مجاب کردن کشاورزان برای نصب کنتور هوشمند خبر داد و افزود: تا شش ماه فرصت داده شده که کشاورزان با نصب کنتور هوشمند برداشت آب را کاملاً قانونی و منطقی کنند در غیر این صورت هر گونه خدمات‌دهی مثل برق و... به آنها متوقف می‌شود بنابراین کشاورزان باید تا فرصت هست نسبت به انجام این اقدام منطقی تلاش کنند.

در نهاوند 850 چاه مکانیکی عمیق کشاورزی فعال است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول