اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حضور دو وزیر در مازندران

برنامه دارویی کشور مستمر رصد می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت اعلام کرد: با وجود مشغله زیاد شخصا در هفته دو روز برنامه دارویی وزارت بهداشت را مورد بررسی قرار می‌دهم.

برنامه دارویی کشور مستمر رصد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای افتتاح طرح پزشک خانواده به مازندران سفر کرده بودند در کنار برنامه افتتاح طرح پزشک خانواده، افتتاح چندین پروژه بهداشتی درمانی را نیز در برنامه کاری خود قرار دادند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود مرضیه وحیددستجردی و عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در مراسم افتتاح خانه بهداشت روستای پنبه‌چوله به عنوان آخرین خانه بهداشت روستایی مازندران که در مسیر محل افتتاح طرح پزشک خانواده قرار داشت حضور پیدا کنند که این برنامه لغو شد و مصداقی‌نیا معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان در این مراسم حضور یافت.

افتتاح طرح پزشک خانواده از برنامه‌های اصلی دو وزیر در مازندران بود که با اجرای این طرح، تمام جمعیت شهری مازندران زیر پوشش پزشک خانواده در مازندران قرار گرفتند.

* بهره‌برداری بزرگ‌ترین مرکز بهداشتی درمانی ساری

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه موسسه تحقیقاتی جانوران و حیوانات آزمایشگاهی با اعتبار 600 میلیون تومان در مجمتع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران را افتتاح کرد و همین‌طور اورژانس 115 جاده خزر آباد که در کنار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار دارد با حضور وزرای تعاون و بهداشت و درمان به بهره‌برداری رسید.

موسسه تحقیقاتی جانوران و حیوانات آزمایشگاهی در دو طبقه با متراژ 720 مترمربع به منظور انجام فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی برای دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) ساری احداث شد.

وزیر تعاون در حاشیه سفر به مازندران از شیرخوارگاه شکوفه واقع در خیابان معلم ساری نیز بازدید کرد.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز بهداشتی درمانی شماره پنج ساری از دیگر برنامه‌های وزیر بهداشت به مازندران بود.

مرکز بهداشتی درمانی شماره پنج ساری در 600 مترمربع با صرف هزینه 550 میلیون تومان در خیابان سلمان فارسی ساری نیز افتتاح شد.

* هفته‌ای 2 روز برنامه دارویی وزارت بهداشت را بررسی می‌کنم

راه‌اندازی داروخانه 13 آبان از دیگر برنامه‌هایی بود که وزیر بهداشت در زمان افتتاح این طرح به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که با تمام تلاش نسبت به تامین داروی این مرکز اقدام کنند.

وی خطاب به ناصحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان داشت: شخصا برنامه‌های دارویی این مرکز را کنترل کند.

وزیر بهداشت تامین داروی موردنیاز برای بیماران را از دغدغه‌های جدی وزرات بهداشت و درمان برشمرد و گفت: با وجود مشغله زیاد شخصا در هفته دو روز برنامه دارویی وزارت بهداشت را مورد بررسی قرار می‌دهم.

افتتاح اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری در لیست برنامه‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت. شیخ الاسلامی پس از بازدید از شیرخوارگاه شکوفه ساری در مراسم افتتاح اورژانس بیمارستان امام(ره) شرکت کرد.

* اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری مطابق با استانداردهای علمی ساخته شد

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) ساری در حاشیه افتتاح اورژانس بیمارستان امام(ره) ساری گفت: وسعت این اورژانس حدود هزار متر گسترش یافت.

عالیه زمانی ادامه داد: اورژانس بیمارستان امام خمینی ساری در دو فاز و طی شش ماه و با هزینه حدود 400 میلیون تومان احداث شد.

وی درباره تجهیز اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری یادآور شد: حدود 300 میلیون تومان نیز برای افتتاح اورژانس هزینه شد.

این مسئول ادامه داد: اورژانس بیمارستان امام خمینی ساری مدرن و مطابق با استانداردهای علمی ساخته شد و به خاطر افتتاح این اورژانس نیز دوره دستیاری طب اورژانس نیز در دانشگاه علوم پزشکی مازندران راه‌اندازی شد.

* نبود آب سالم بهداشتی در محل اجرای آخرین خانه بهداشت مازندران

به گزارش فارس، افتتاح آخرین خانه بهداشت در روستای پنبه چوله ساری حاشیه‌های نیز داشت.

مردم به خاطر نبود آب سالم در روستای پنبه‌چوله به شدت انتقاد داشتند.

بیشتر اهالی روستا پنبه‌چوله در این مراسم منتظر بودند که در کنار افتتاح آخرین خانه بهداشت، مشکل نبود آب سالم بهداشتی را نیز به اطلاع وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برسانند که وزیر بهداشت در این مراسم حضور نیافت.

گزارش نبود آب شرب سالم و بهداشتی در این روستا توسط خبرگزاری فارس به‌زودی منتشر می‌شود.

انتهای‌پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول