اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد خبر داد

شناسایی 400 گونه گیاه دارویی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد گفت: تاکنون در استان چهارمحال و بختیاری 400 گونه گیاه دارویی شناسایی شده است.

شناسایی 400 گونه گیاه دارویی در چهارمحال و بختیاری

اصغر شاهرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: تاکنون در استان چهارمحال و بختیاری 400 گونه گیاه دارویی شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری یکی از متنوع‌ترین گونه‌های گیاهی جهان را دارد، گفت: گونه‌های گیاهی این استان خاص این منطقه بوده که به علت کمیاب بودن می‎تواند فرصت‌های شغلی بسیاری را در این استان برای افراد جویای کار فراهم سازد.

شاهرخی بر ضرورت صیانت از این گنجینه ارزشمند تأکید کرد و افزود: به‌منظور صیانت و حفاظت از این سرمایه ارزشمند تاکنون موسسات گوناگونی ایجاد شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: علاوه بر موسسات، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد واحد شهرکرد پیگیری‌های اساسی برای شناساندن و معرفی گونه‌های گیاهی این استان انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این باره، گفت: تهیه فلور گیاه در دانشگاه شهرکرد، تهیه ترکیبات ضد سرطانی از گیاهان در دانشگاه علوم پزشکی و ایجاد اردوهای جهادی در دانشگاه‌ها برای افزایش سطح آگاهی مردم از گیاهان نادر در استان از جمله این اقدامات محسوب می‎شود.

شاهرخی با بیان اینکه نسل گونه لاله واژگون در حال انقراض است، ادامه داد: به همین منظور تاکنون پیگیری‎‌هایی از طرف سازمان‌های مختلف و همچنین جهاد استان تهران انجام شده است، علاوه بر این دانشکده منابع طبیعی دانشگاه شهرکرد اردوهایی را ترتیب داده است که طی آن دانشجویانی که مایل به شرکت در این اردوها هستند را به مکان‌هایی که دارای این گونه گیاهی هستند برده و طی آن دانشجویان موظف هستند که از مردم بخواهند از چیدن این گیاه خودداری کنند.

وی در پایان با اشاره به تأثیر گونه‌های گیاهی در تسهیل روزه‌داری افراد، گفت: افراد برای اینکه احساس تشنگی در ماه رمضان نکنند هنگام سحر از گلاب و سبزیجات و همچنین از آب ولرم با یک قطره آبلیمو استفاده کنید.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول