اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران:

بخش اقتصاد روستایی نیازمند توجه جدی است

خبرگزاری فارس: دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: بخش اقتصاد روستایی با وجود توانمندی‌های بسیار زیاد مورد غفلت واقع شده است.

بخش اقتصاد روستایی نیازمند توجه جدی است

محسن شرکاء امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی ایران، دولت‌ها تلاش کردند توسعه و رشد روستاها را مدنظر قرار دهند و تامین آب شرب شیرین، مخابرات، آسفالت و گاز از جمله اقدامات دولت‌ها در این زمینه بوده است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار کرد: تمام این هدف‌گذاری‌ها، توسعه و رفاه روستایی را ایجاد می‌کند، اما، عامل مهمی که می‌توانست این اقدامات را از حالت بالقوه به بالفعل در بیاورد و مورد غفلت واقع شده، اقتصاد روستایی است که دارای توانمندی‌های بسیار زیادی است.

شرکاء بیان کرد: در صورتی که در این زمینه چاره‌اندیشی نشود، با وجود تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده نتیجه‌ای عائد نمی‌شود.

وی گفت: صنایع روستایی را باید مورد حمایت جدی قرار داد و آنها را به مدت 15 سال از پرداخت عوارض و مالیات معاف کرد.

شرکاء یادآور شد: علاوه بر این باید آن دسته از صنایع روستایی که زمینه اشتغال پنج نفر از روستاییان را فراهم می‌کنند، از پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی به میزان 70 درصد معاف کرد.

دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به سایر اقدامات لازم برای بهبود اقتصاد روستایی ادامه داد: تسهیلات بانکی برای صنایع روستایی باید دارای اولویت باشد و دولت در زمینه نرخ تسهیلات نیز باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

شرکاء اضافه کرد: همچنین تامین زمین صنایع روستایی باید از محل منابع طبیعی و یا جهادکشاورزی باشد و در این زمینه نیز باید نرخ منطقه مد نظر و تقسیط نیز بر عهده دولت باشد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول