اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

80 درصد کلاس‌های پایه ششم ابتدایی بوشهر تامین شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر با بیان اینکه تامین کلاس‌های پایه ششم ابتدایی 80 درصد پیشرفت داشته گفت: بعضی از کلاس‌ها تعمیر شده و در بعضی از مدارس نیز کلاس به میزان کافی وجود داشته و نیاز به افزایش آن نیست.

80 درصد کلاس‌های پایه ششم ابتدایی بوشهر تامین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر خلیل رضایی امروز در حاشیه گردهمایی مدیران سه دوره تحصیلی (پروژه مهر و طرح تحول بنیادین) شهرستان دشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی گفت: تا روز گذشته در سه مقطع تحصیلی 149 هزار نفر دانش‌آموز در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند که 94 درصد از دانش‌آموزان استان را شامل می‌‌شود.

وی بیان کرد: میانگین ثبت‌نام کنندگان در دوره متوسط استان بوشهر 83 درصد است و مابقی یا دانش‌آموزانی هستند که از سوم راهنمایی به اول متوسطه می‌آیند و یا اول متوسط هستند که تاکنون نتوانسته‌اند انتخاب رشته کنند.

رضایی یادآور شد: به مدیران گفته‌ شده که از این دسته دانش‌آموزان ثبت‌نام موقت انجام دهند تا شهریور ماه پس از امتحان اگر خواستند جابجا شوند بتوانند در آن زمان این کار را انجام دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: استقرار ساختار جدید آموزشی 3-3-6 در چهار محور سازماندهی نیروی انسانی، سازماندهی فضاهای آموزشی، ثبت‌نام و ساماندهی و تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس از اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش استان است.

وی با بیان اینکه تمام این تحولات و برنامه‌ها در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد تحول در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد خاطر نشان کرد: اجرا و استقرار نظام جدید آموزشی تنها یکی از موارد بیان شده در این سند خواهد بود و با توجه به این طرح بزرگ، انتظار داریم تمام ادارات و نهادهایی که به نوعی با آموزش و پرورش ارتباط دارند در این تحول همراهی و همکاری داشته باشند.

رضایی گفت: با وجود تمهیدات اندیشیده شده برای آغاز کلاس‌های درس از 15 مرداد ماه آمادگی لازم را داریم.

وی یادآور شد: در بحث تامین کلاس‌های پایه ششم 80 درصد پیشرفت داشته‌ایم و بعضی از کلاس‌ها که نیاز به تعمیر داشت تعمیرات آن را انجام داده‌ایم و در بعضی از مدارس کلاس وجود داشته و نیاز به افزایش آن نیست.

رضایی گفت: در کل کشور پنج هزار مدرس، دوره‌های آموزشی لازم را دیده‌اند که از استان بوشهر نیز تعدادی در این دوره شرکت کرده‌اند و در حال حاضر دوره‌ها در شهرستان‌های استان بوشهر توسط همین مدرسین برگزار شده است و همین حالا معلمین پایه دوم آمادگی کامل دارند که حتی هفته آینده نیز به سر کلاس‌ها بروند و کتاب‌های جدید را تدریس کنند.

رضایی گفت: تمامی معلمان دوره ششم، پایه دوم و حتی مدیران چند پایه و شش پایه نیز دوره دیده‌اند و آماده حضور در کلاس‌های درس هستند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول