اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس پلیس هرمزگان خبر داد

کشف 700 کیلو مواد از 6 خودرو در هرمزگان

خبرگزاری فارس: ‌جانشین رئیس پلیس هرمزگان از کشف 710 کیلو و 420 گرم انواع مواد مخدر طی هفته گذشته در این استان خبر داد.

کشف 700 کیلو مواد از 6 خودرو در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سرهنگ احمد دادستانی عصر سه‌شنبه در نشست هفتگی تشریح دستاوردها و عملکرد پلیس به فعالیت‌های حوزه مقابله با مواد مخدر پلیس استان اشاره کرد و در این رابطه اظهار داشت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با قاچاق مواد مخدر و مبارزه با سوداگران مرگ، مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌های بندرعباس، میناب و بستک با تلاش شبانه‌روزی در هفته گذشته حین کنترل محورهای مواصلاتی، تعداد شش دستگاه خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و توقیف کردند.

به گفته وی مأموران پرتلاش نیروی انتظامی استان در بازرسی از خودروهای توقیفی 710 کیلو و 420 گرم حشیش و تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در خودروها جاسازی شده بود کشف و در این رابطه تعداد هفت نفر از عوامل و عناصر توزیع و حمل مواد مخدر را دستگیر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان با بیان اینکه خودروهای توقیفی، مواد مخدر مکشوفه و هفت نفر یاد شده به مقامات مربوطه تحویل داده‌ شده‌اند، اضافه کرد: پلیس طی سال‌های اخیر تسلط خوبی را در این بخش داشته است به نحوی که پلیس استان طی سال‌ گذشته در رده استان‌های برتر کشفیات مواد مخدر قرار گرفت.

دادستانی با بیان اینکه دشمنان همواره با هدف نشانه رفتن جوانان سعی در تخریب آنها دارند، افزود: همان طور که پلیس همواره در تلاش برای مقابله با سوداگران مرگ است بر این عقیده‌ایم نقش خانواده‌ها بسیار مهم و تعیین کننده است.

به گفته این فرمانده ارشد انتظامی، خانواده‌ها می‌توانند با کار بر روی فزرندان خود در بُعد آموزشی و آگاهی‌بخشی آنها را از تبعات سوءمصرف مواد و خطرات آنها آگاه کنند تا از این طریق علاوه بر کاهش تقاضا، دشمنان را نیز ناامید و مأیوس کنیم.

استان هرمزگان به دلیل همسایگی و مجاورت با استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان همواره به عنوان یکی از استان‌های گذر قاچاقچیان در مباحث امنیتی شناخته می‌شود.

در این استان هر ماه حدود 10 تن مواد مخدر کشف می‌شود که طبق گفته فرماندهان ارشد ناجا طی سال‌های گذشته این استان به دلیل موقعیت ویژه به بارانداز مواد مخدر تبدیل شده است.

هم‌چنین گفته می‌شود به دلیل محدودیت‌هایی که در مرزهای خاکی برای عبور قاچاقچیان ایجاد شده است در ماه‌های گذشته محورهای عبور قاچاق در استان‌هایی همانند سیستان و بلوچستان به سمت دریا با هدف دسترسی دریایی به ساحل هرمزگان سوق پیدا کرده است، از همین‌رو توسعه شناوری پلیس دریابانی در جنوب در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول