اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای عمل به تعهدات میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی صورت گرفت

جذب 110 هزار گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی در سه ماهه اول سال 91

خبرگزاری فارس: عضو شورای مشورتی گردشگری کشور از حضور بیش از 110 هزار نفر گردشگر خارجی در استان در سه ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

جذب 110 هزار گردشگر خارجی به آذربایجان‌شرقی در سه ماهه اول سال 91

 به گزارش خبرگزاری فارس از عجب‌شیر، تراب محمدی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از کارگاه‌های مرمت این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد:  با توجه به تعهدات استان مبنی بر جذب یک میلیون نفر گردشگر خارجی در سال 91، حضور این تعداد از گردشگران نشان از نتیجه‌بخش بودن اقدامات دستگاه‌های ذیربط در تحقق این امر دارد.

وی گردشگری سلامت را در رأس گردشگران خارجی ورودی به استان عنوان کرد و افزود: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، همه 14 گونه گردشگر ورودی به کشور به آذربایجان‌شرقی نیز سفری داشته‌اند.

محمدی  با اشاره به جاذبه گردشگری آثار و طبیعت آذربایجان‌شرقی برای علاقه‌مندان و گردشگران، خاطرنشان کرد: بازار تاریخی و جهانی تبریز در سه ماهه نخست امسال نیز مانند اغلب موارد، بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور یادآور شد: مسجد کبود تبریز، بقعه‌ها و امامزاده‌ها و مساجد تاریخی شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی، کندوان و نیز آثار تاریخی شهرستان مراغه پس از بازار تاریخی تبریز، اماکنی هستند که بیش از سایر جاذبه‌ها توجه گردشگران خارجی را به خود جلب می‌کنند.

محمدی با اشاره به مشکلات پیش روی توسعه گردشگری استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: باید در بعضی رفتارها تجدید نظر کرده و زمینه افزایش تبلیغات عمومی و خارجی را برای شناساندن و معرفی بیش از پیش استان فراهم کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی همچنین افتخارآفرینی‌های تیم تراکتورسازی را زمینه موثری برای گسترش گردشگری  ورزشی در استان دانست و گفت: افزایش مراکز خرید بزرگ و مجهز، بهبود وضعیت حمل و نقل‌های ریلی، هوایی، جاده‌ای و افزایش بیش از پیش مراکز اقامتی از جمله عواملی است که بر روی حوزه جذب و تامین رضایت گردشگران خارجی تاثیرات عمده‌ای بر جای می‌گذارد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول