اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به تهیه‌کنندگی مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان

فیلمبرداری تله فیلم «ساعت صفر» مراحل پایانی را طی می‌کند

خبرگزاری فارس: تهیه‌کننده تله فیلم «ساعت صفر» از به پایان رسیدن 75 درصد از فیلمبرداری این فیلم تلویزیونی در مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان خبر داد.

فیلمبرداری تله فیلم «ساعت صفر» مراحل پایانی را طی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمودرضا اسدی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی مرکز تحقیقات رایانه‌ای حوزه علمیه اصفهان با موضوع راه‌اندازی شبکه تلویزیونی و تولید فیلم در این مرکز اظهار کرد: داستان این فیلم‌ درباره دکتر نادر متخصص و جراح قلب با شهرت جهانی است که پس از سال‌ها به وطن بازگشته است و دچار نارسایی حاد قلبی است.

وی افزود: از سویی جانبازی که ترکشی در مغز داشته وصیت کرده که در صورت مرگ مغزی قلبش به صورت ناشناس به نادر اهدا شود.

تهیه‌کننده تله فیلم «ساعت صفر» در ادامه داستان گفت: دکتر افسانه همسر سابق نادر در تلاش است او را برای این عمل آماده کند اما نادر حاضر به پذیرفتن این قلب نمی‌شود.

وی ادامه داد: قلب اهدایی با گذشته این زوج در ارتباط است و در این میان کودکی نیز طالب قلب است که در ادامه اتفاقی می‌افتد.

اسدی با اشاره به اینکه کارگردان این فیلم را اکبر خواجویی بر عهده داشته است درباره دیگر عوامل این فیلم اظهار کرد: نویسنده این فیلم مجید شاکرین است و عبدالرضا اکبری، حسن جوهرچی، بیژن گنجعلی، حسن جویره، محمدرضا کسرای، هوشنگ بشارت ، فریبا کوثری، الهام رضایی، الهام طهموری و زهرا اسدی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این فیلم به زودی در مرحله تدوین قرار می‌گیرد، تاکید کرد: در این فیلم که 90 درصد آن در استان اصفهان و 10 درصد آن در روستاهای اطراف ضبط شده، مبحث ایثار و گذشت در قالب داستان به مخاطب ارائه شده است.

تهیه کننده تله فیلم «ساعت صفر» با بیان اینکه بخش رسانه و تولید فیلم حدود هفت ماه است که به مرکز تحقیقات رایانه‌ای استان اصفهان اضافه شده است، تاکید کرد: برای راه‌اندازی این بخش زیرساخت‌های گسترده‌ای مورد نیاز بود که از جمله آنها مجهز کردن استودیوی صدا و تصاویر به مدرن‌ترین تجهیزات و راه‌اندازی شبکه دیتا و قدم دوم بکارگیری نیروهای متخصص در زمینه‌ای مختلف بوده است.

* ‌تهیه مستند حلال و حرام در مرکز تحقیقات رایانه‌ای

وی در ادامه با اشاره به ‌تهیه مستند حلال و حرام در مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان تصریح کرد: در  این مستند مبحث ذبح تمامی حیوانات پیگیری شده و تأثیر‌های این ذبح اسلامی و غیر اسلامی با کمک گرفتن از مستندات علمی و تحقیقات علمی دانشمندان خارجی نمایش داده شده است.

اسدی افزود: این مستند در 13 قسمت 35 دقیقه‌ای حال تولید است و به احتمال قوی از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش رسانه و تولید فیلم حدود هفت ماه است که به مرکز تحقیقات رایانه‌ای استان اصفهان اضافه شده است، تاکید کرد: برای راه‌اندازی این بخش زیرساخت‌های گسترده‌ای مورد نیاز بود که از جمله آنها مجهز کردن استودیوی صدا و تصاویر به مدرن‌ترین تجهیزات و راه‌اندازی شبکه دیتا بوده است و قدم دوم به‌کارگیری نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف بوده است.

این تهیه کننده سینما اضافه کرد: همچنین در این مرکز سریال 13 قسمتی دیگری در مرحله پیش‌تولید داریم که درباره مصائب و مشکلات یک روحانی در ناکجاآباد و مصائب و مشکلات زندگی روزمره اوست.

وی تصریح کرد: دیدگاه مسئولان مرکز تحقیقات رایانه‌ای اصفهان تولید سریال‌های مذهبی خوب با استفاده از عوامل حرفه‌ای و مناسب است و سعی داریم موازین اخلاقی و مذهبی در دل داستان به صورت نامحسوس بیان می‌شود.

اسدی ادامه داد: هر پروژه این مرکز زیر نظر احمد سجادی مدیر مرکز که مطابق با دیدگاه آیت‌الله مظاهری است کلید زده می‌شود، است و پس از تایید مدیر مجموعه گروه تحقیق متشکل از روحانیون آن را بررسی می‌کنند.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: همچنین برای هر فیلم شورای طرح و برنامه که متشکل از  تعدادی از نقادان و نویسندگان قوی کشور است فیلمنامه را بررسی می‌کنند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول