اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهار ماهه نخست امسال رخ داد

افزایش 5 درصدی مصرف آب در قم

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: مصرف آب در قم در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود پنج درصد افزایش یافت.

افزایش 5 درصدی مصرف آب در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، مهدی نظرزاده با بیان اینکه مردم قم در چهار ماهه نخست سال گذشته حدود 33 میلیون و 562 هزار و 800 مترمکعب از آب استفاده کردند اظهار داشت: این میزان در سال جاری با پنج درصد افزایش به 35 میلیون و 241 هزار و 100 مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد آب مورد نیاز شهر قم در چهار ماه نخست سال جاری از سرشاخه‌های دز تامین شده است یادآور شد: مابقی آب مورد نیاز شهر قم از چاه‌های داخل شهر، چاه‌های منطقه علی‌آباد و... تامین شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه در حال حاضر مصرف آب در قم به بیش از 3 هزار و 800 لیتر در ثانیه رسیده است خاطر نشان کرد: افزایش سه درصدی مشترکین، افزایش ساخت و سازها به ویژه کارگاه عظیم مسکن مهر، فضای سبز شهری و... از علل اصلی افزایش مصرف آب در قم بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم طی دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی برای جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از شبکه آب بهداشتی انجام داده است تصریح کرد: تسریع در اقدامات صورت گرفته موجب کنترل مصرف و بهبود کیفیت و فشار آب در مناطق مختلف شهری خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه در 14 تیرماه شاهد بیشترین میزان مصرف آب در قم در طول سال جاری بودیم خاطر نشان کرد: میزان مصرف آب در قم در این روز به 357 هزار و 668 مترمکعب رسید.

نظرزاده در پایان بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از این مایع حیاتی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها بتوانیم تابستان امسال را بدون قطعی آب سپری کنیم.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول