اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب کاروان‌های راهیان نور

قهرمانان و ورزشکاران قم به سرزمین‌های نور اعزام شدند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی ابن ابیطالب (ع) قم از اعزام قهرمانان و ورزشکاران عضو این سازمان به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد.

قهرمانان و ورزشکاران قم به سرزمین‌های نور اعزام شدند

داود‌هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم بیان کرد: بسیج ورزشکاران همه ساله در چنین ایامی برنامه‌ اعزام ورزشکاران قهرمان رشته‌های مختلف ورزشی استان قم را برنامه‌ریزی می‌کند و بر همین اساس امسال قهرمانان و ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزش استان قم به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: ورزشکاران اعزامی شامل قهرمانان ورزش استان قم در رشته‌های مختلف هر دو بخش آقایان و بانوان هستند که در سال 1390 در عرصه‌ رقابت‌های قهرمانی کشور و میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی موفق به کسب مقام شده‌اند. 

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم افزود: این سفر با تجهیز تمام امکانات و شرایط آسایش و راحتی قهرمانان ورزشکار، پنج روز به طول می‌انجامد که امیدوارم بتوانیم خاطرات هشت سال دفاع مقدس را برای افتخار آفرینان امروز ورزش کشور زنده کنیم.

وی اظهار داشت: بازدید از یادمان‌های شهدای فتح المبین، فکه، چذابه، هویزه، طلائیه، مناطق عملیاتی رمضان، والفجر هشت و کربلای پنج، همراه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی از برنامه‌های مهم این سفر معنوی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی و اعزام کاروان‌های راهیان‌ نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور، تفکری بود که قطعاً رشادت‌ها و مجاهدت‌های فرزندان این آب و خاک را به نوجوانان و جوانان نسل جدید جامعه انتقال می‌دهد.

وی هدف از اعزام کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور را ترویج فرهنگ جهاد و شهادت دانست و اظهار داشت: عنصری که در عرصه انقلاب ما را به پیروزی رساند عنصر مقاومت بود و امروز این مهم باید به نسل جدید جامعه شناسانده شود.

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی ابن ابیطالب (ع) قم تاکید کرد: جنگ تحمیلی به عنوان نخستین جنگی بود که در آن ایران یک وجب از خاک خود را به بیگانه واگذار نکرد و این مهم امروز افتخار هر ایرانی در نبرد بر ضد باطل است.

هاشمی در مورد تأثیر اعزام کاروان‌ها به مناطق راهیان‌نور عنوان داشت: مشاهده رشادت‌های رزمندگان در شرایط جنگ تحمیلی سبب افتخار هر ایرانی می‌شود و باید با انجام کارها و اقدامات فرهنگی روحیه بسیجی و ایثار و گذشت را در جامعه حفظ کنیم.

وی خاطر‌نشان کرد: وظیفه ما در حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و حفظ اعتقادات این است که فداکاری‌ها، حماسه‌ها و ارزش‌ها را بازگو کنیم و در صورت امکان به تصویر بکشیم تا در حقیقت این حرکت فرهنگی را تداوم بخشیم تا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گامی برداشته باشیم.‌

مسئول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی ابن ابیطالب (ع) قم ادامه داد: پیروزی‌های نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف حاصل تلاش و برکت ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس است و اکنون که شاهد حضور جوانان در سرزمین نور هستیم، به این نتیجه می‌رسیم که بین حفظ ارزش‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیوندی ناگسستنی وجود دارد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول