اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان مدیریت بحران:

مردم با تصویب قانون بیمه‎ای حوادث از ثمرات خدمت‎رسانی برخوردار می‎شوند

خبرگزاری فارس: معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مردم با تصویب قانون بیمه‎ای حوادث از ثمرات خدمت‌رسانی برخوردار می‎شوند.

مردم با تصویب قانون بیمه‎ای حوادث از ثمرات خدمت‎رسانی برخوردار می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد لطفی در جلسه پوشش بیمه‎ای حوادث و مسائل مربوط به سیل اخیر در گلستان اظهار داشت: بیمه می‎تواند جایگزین خوبی برای حمایت از مردم باشد که ضرورت آن بیش از پیش مخصوصا برای استان‎های حادثه‎خیز احساس می‎شود.

وی با بیان اینکه ابزار و امکانات لازم در قانون پیش‎بینی شده است عنوان کرد: قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران در سیاست‎های مصوب مقام معظم رهبری ذکر شده که باید توجه ویژه‎ای به امر بیمه شود.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور متذکر شد: محدودیت‎هایی در خصوص فرهنگ‌سازی و اطلاع‎رسانی وجود دارد که این مهم با تعامل صدا و سیما و دستگاه‎های متولی برطرف خواهد شد.

لطفی در خصوص لایحه بیمه ابراز داشت: حدود شش تا هفت سال است که لایحه بیمه در دستور کار دولت قرار گرفته و در سال 1389 مقدمات این لایحه در دولت فراهم شد و در سال 1390 تقدیم مجلس شد و بر اساس تبصره ماده یک، مقرر شد تا اماکن مسکونی در کشور بیمه اجباری شوند.

این مسئول تاکید کرد: سعی داریم در ابتدای فعالیت مجلس نهم این لایحه تبدیل به قانون شود تا شاهد مرتفع شدن بسیاری از مسائل و مشکلات در این بخش باشیم.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: از سه سال گذشته با شرکت‎های بیمه‎ای ارتباطات نزدیکی برقرار شد به طوری‌که کنسرسیومی بین شرکت ایران و پنج شرکت دیگر صورت گرفت و در این راستا اطلاع‎رسانی به استان‎ها نیز انجام شد تا بر اساس شرایط اعلام شده از امکانات بیمه‎ای بهره‎مند شوند.

لطفی با بیان اینکه استان‎های زنجان و گلستان به عنوان پایلوت این طرح مدنظر قرار گرفتند ابراز داشت: کار خوبی که در استان گلستان انجام گرفت به دلیل اینکه اماکن مسکونی گلستان زیر پوشش بیمه قرار داشتند، خسارات از محل منابع دولتی تعلق نمی‎گرفت که طی آن 500 هزار واحد مسکونی زیر پوشش خدمات بیمه‎ای قرار گرفتند.

وی از انعقاد تفاهمنامه‎ای با کمیته امداد امام خمینی (ره) طی سال گذشته خبر داد و اذعان داشت: بر اساس این تفاهمنامه 2 میلیون واحد مسکونی مددجویان به محض تامین اعتبار زیر پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور متذکر شد: پیشنهاد بر این بود شرکت‎هایی که توان و ذخیره بالاتری دارند در این کنسرسیوم مشارکت کنند که اکنون مقدمات آن در حال انجام است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول