اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شازند:

زنان روستایی شازند آموزش‌ زنبورداری می‌بینند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند از ارائه آموزش‌های زنبورداری به زنان روستایی این شهرستان خبر داد.

زنان روستایی شازند آموزش‌ زنبورداری می‌بینند

عباس صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: در راستای ایجاد واحدهای الگویی اشتغال زنان روستایی در سال زراعی 91-90، پنج تشکل غیر رسمی زنان روستایی توسط اداره آموزش و ترویج در زمینه پرورش زنبور عسل در بخش محروم سربند تحت آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: پس از فراگیری این آموزش‌ها به هر تشکل شش کندوی مدرن زنبور عسل، 50 کیلوگرم شکر، 24 عدد قاب خالی، 6 کیلوگرم موم و 6 عدد نوار ضد کنه با اعتبار 50 میلیون ریال تحویل داده شده است.

به گفته وی شهرستان شازند با تولید سالانه 250 تن عسل مقام اول تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده که با توجه به ظرفیت شهرستان این عدد قابل افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند همچنین از برگزاری یک دوره کلاس عملی کالیراسیون سمپاش‌ها با هماهنگی اداره بهبود تولیدات گیاهی این شهرستان خبر داد و گفت: این دوره در روستای بصری با حضور 35 نفر از کشاورزان روستاهای بصری و لنجرود و همچنین کارشناسان شبکه مراقبت و ناظرین گندم بخش زالیان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این کلاس نحوه تنظیم سمپاش‌های موجود در منطقه و کالیبره کردن آن‌ها برای مبارزه با آفات نباتی و علف‌های هرز به طور کامل به کشاورزان آموزش داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شازند افزود: با توجه به بازدید کارشناسان شبکه مراقبت و ناظرین در 35 روستا از روستاهای این شهرستان و مشاهده سن مادر، سم‌پاشی علیه سن مادر آغاز شده است و تاکنون یک‌هزار و 626 هکتار از مزارع این روستاها علیه این آفت سم‌پاشی شدند.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول