اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل:

مشکل اخذ گواهینامه ناشنوایان حل شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با رایزنی و هماهنگی صورت گرفته با پلیس راهور استان اردبیل مشکل اخذ گواهینامه افراد ناشنوا در استان اردبیل برطرف شده است.

مشکل اخذ گواهینامه ناشنوایان حل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان صبح امروز در نشست با روسا و مدیران انجمن‌های حمایتی معلولان در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر مشکلی متوجه جامعه هدف معلولان برای دریافت گواهینامه وجود ندارد و ناشنوایان می‌توانند با همراه داشتن یک فرد امین در آزمون اخذ گواهینامه شرکت کرده و از این طریق بتوانند گواهینامه مورد نظر خود را دریافت کنند.

وی با یادآوری اینکه خط 123 بهزیستی به صورت دایمی از ساعت 8 صبح تا 11 شب آماده پاسخگویی به پرسش‌ها و سوالات عموم مردم است، خاطرنشان کرد: در بحث پیشگیری فعالیت‌های خوبی انجام شده است که اساسی‌ترین این اقدامات راه‌اندازی خط 123 و 148 برای پیشگیری از آسیب‌ها و رفع مشکلات خانواده‌هاست که مردم شهرهای مختلف استان می‌توانند مشکلاتی از قبیل همسر‌ آزاری، کودک آزاری، دختران فراری و دیگر آسیب‌های اجتماعی را اعلام کنند تا اکیپ‌های اورژانس ما حتی در صورت نیاز در محل مورد نظر حاضر شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به همکاری خوب شوراهای حل اختلاف و دستگاه قضایی برای استقرار تیم‌های روانشناسی در مجتمع‌های خانوادگی برای کاهش طلاق و ایجاد صلح و سازش در بین زوجین یادآور شد: در این زمینه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری ارائه می‌شود و ما در تلاش هستیم از این طریق بتوانیم بخش مهمی از آسیب‌ها و تهدیدات را برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمدیان با قدردانی از همت و تلاش انجمن‌های پیشگیری از معلولیت و اعتیاد در استان گفت: نقشه راه مقابله با اعتیاد با همکاری 20 دستگاه تعریف و تبیین شده است که از اواخر سال گذشته شکل اجرایی گرفته و انتظار داریم به سرعت در این زمینه سالم‌سازی فضای عمومی را شاهد باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین رسالت بهزیستی را در ساختار حمایتی و تخصصی خود با حفظ کرامت انسانی و ارزش‌های الهی حرکت در مسیر توانمند‌سازی معلولان و بازتوانی و رساندن مددجویان به مرز خودکفایی و استقلال اجتماعی و اقتصادی دانست و افزود:‌ در این مسیر اهداف مورد نظر به جد تعقیب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از اختصاص 200 میلیون تومان اعتبار برای مناسب‌سازی فضای شهری خبر داد و گفت: با همکاری شهرداری و شورای شهر در مرکز استان سعی داریم این مناسب‌سازی را امسال جامه عمل بپوشانیم تا معلولان بتوانند در رفت و آمد و تردد خود با کمترین چالش و موانع کارها را به پیش ببرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمدیان در پایان سخنان خود در خصوص ارائه کارت شناسایی یکپارچه برای معلولان در مراجعه به دستگاه‌های مختلف اجرایی و بهره‌گیری از خدمات آنها اظهار داشت: با همکاری حراست سازمان بهزیستی در مناطق مختلف استان‌ها و شهرستان‌ها این کارت‌ها در حال صدور است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول