اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل:

73 درصد جمعیت روستایی زیر‌پوشش دهیاری‌ها هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل گفت: 73 درصد جمعیت روستایی استان اردبیل زیر‌پوشش خدمات دهیاری‌ها هستند.

73 درصد جمعیت روستایی زیر‌پوشش دهیاری‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نصیب نجفی صبح امروز در نشست با اعضای شرکت‌های تعاونی فراگیر ملی روستایی در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر 535 دهیاری در سطح استان دایر شده که 108 دهیاری در یک سال گذشته شکل گرفته و در روستاها به خدمات‌رسانی مشغول هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری بنا داریم کلیه روستاهای بالای 50 خانوار و یا روستاهایی با جمعیت بیش از 250 نفر را زیر‌پوشش دهیاری‌ها قرار دهیم که این کار پس از اخذ مجوز از وزیر کشور انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل به افزایش کمک‌های دولتی در یک سال گذشته به دهیاری‌ها را یادآور شد و گفت: این کمک‌ها بیش از 80 درصد افزایش یافته است و ما در سال گذشته با کسب مجوز دو دهیاری قصابه مشگین‌شهر و اسلام‌آباد قدیم پارس‌آباد را نیز تبدیل به شهر کردیم که در سال جاری نیز این ارتقا در دستور کار قرار گرفته و در صدد انجام و ارائه خدمات مناسب هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نجفی به نقش مهم و اساسی تعاونی‌های دهیاران اشاره کرد و یادآور شد: دهیاران در گسترش و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی روستاها نقش اساسی دارند.

این مسئول تاکید کرد: شرکت‌های تعاونی دهیاران به منظور مشارکت در اجرای پروژه‌های عمرانی روستاها باید رتبه پیمانکاری را طی مراحل قانونی اخذ کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت را در روستاها ضروری دانست و افزود: کلیه مدیران عامل شرکت‌های تعاونی، دهیاری‌ها، تمامی شرکت‌های تعاونی فعال و غیر‌فعال موجود در دهیاری‌ها را شناسایی و با جلوگیری از به کارگیری نیروی جدید در دهیاری‌ها نسبت به توسعه و گسترش زیر‌ساخت‌های روستایی تلاش و جدیت لازم انجام می‌شود.

نجفی همچنین موضوع مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی را ضروری دانست و بیان داشت: دهیاران با کمک بنیاد مسکن در جهت مقاوم‌سازی منازل روستایی گام‌های اساسی برداشته و شرایطی را فراهم کنند تا از هرگونه مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: دهیارا ن باید در کارهای عمرانی خود نیز پیش‌بینی لازم را به ویژه در زمینه احداث ساختمان دهیاری‌ها، غسالخانه‌ها و شن‌ریزی معابر در روستاها انجام دهند به طوری که با ارائه این خدمات مطلوب و مناسب یک بستر رشد و شکوفایی فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اردبیل در پایان سخنان خود در خصوص تاسیس بازارچه‌های عرضه محصولات تولید شده روستاییان نیز اظهار داشت: با هدف ایجاد اشتغال در روستاها دهیاری‌ها موظف شدند با توسعه و تقویت صنایع کوچک تبدیلی و ایجاد بازارچه‌های مناسب در این زمینه دامنه فعالیت خود را گسترده‌تر کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول