اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

«آیینه حقایق‌نما» در اسرار عبادات و اخلاق منتشر شد

خبرگزاری فارس: نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کتاب آیینه حقایق‌نما در اسرار عبادات و اخلاق را منتشر کرد.

«آیینه حقایق‌نما» در اسرار عبادات و اخلاق منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از واحد اطلاع‌رسانی نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، این کتاب تالیف شیخ نورالدین محمد فرزند شاه مرتضی کاشانی از عالمان قرن دوازدهم هجری است و از جمله آثار تربیتی و اخلاقی به شمار می‌رود.

این کتاب که با تحقیق منصور ابراهیمی از مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فراهم آمده است، برای نخستین‌بار تصحیح و چاپ می‌شود.

از نگاه محقق این کتاب، نورالدین محمد فرزند شاه مرتضی کاشانی در کتاب خود با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) با زبانی ساده مراحل سلوک الی الله و تخلق به اخلاق فاضله را بیان کرده است.

مباحث این کتاب در 2 فن و 25 باب گرد آمده که فن اول در «مجاری تفکر در اسرار طاعات الهیه و عبادات نقلیه» و فن دوم در «مواقع تفکر در اسرار اخلاق ناپسند و پسندیده» است.

کتاب آیینه حقایق‌نما در اسرار عبادات و اخلاق همچنین نخستین کتاب از مجموعه میراث اخلاقی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به شمار می‌رود.

این کتاب در 284 صفحه به نگارش درآمده است که 54 صفحه از آن به مقدمه تحقیق در معرفی شخصیت و آثار مؤلف اختصاص دارد.

ابراهیمی محقق کتاب در فصل اول آن بیان داشته است که نورالدین محمد در تفسیر، حدیث، ادعیه، فقه، کلام و عقائد، اخلاق، رجال و ادب آثاری از خود به جا گذاشته است.

2 فصل دیگر این کتاب نیز منطبق بر دو فن مدنظر نورالدین محمد تنظیم شده است و در فن اول 15 باب و در فصل دوم 10 باب گنجانده شده است.

برخی از عناوین باب‌های 25گانه این کتاب عبارتند از: در اسرار طهارت و نظافت، در اسرار نماز، در اسرار دعا و ذکر، در اسرار تلاوت قرآن، در اسرار زکات و معروف، در متعلقات غضب و کینه، در تعلقات محبت دنیا و در متعلقات صبر.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول