اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان:

سالانه 4 میلیارد دلار لوازم آرایشی در کشور مصرف می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: سالانه 4 میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور استفاده می‌شود که اکثر آنها نیز قاچاق و غیر بهداشتی هستند و تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

سالانه 4 میلیارد دلار لوازم آرایشی در کشور مصرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی ظهر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون قاچاق مبارزه با کالای استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موارد و مباحث اصلی جامعه در روزهای اخیر تولید و عرضه مرغ است.

وی بیان داشت: به منظور کنترل وضعیت موجود هرگونه خروج مرغ از استان کرمان ممنوع است.

کمالی با بیان اینکه خروح مرغ استان یکی از دلایل مشکلات توزیع مرغ است، عنوان کرد: این ممنوعیت تا زمان رسیدن به وضعیت عادی به صورت جدی کنترل و بررسی می‌شود.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان ابراز داشت: طبق آخرین آمار 20 میلیارد دلار کالای قاچاق به استان کرمان وارد می‌شود که این امر خطر جدی برای صنعت و تولید داخلی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با قاچاق کالا در مرکز استان و شهرستان‌ها تصریح کرد: در راستای کنترل قاچاق کالا طرح شبنم در سطح کشور به اجرا درآمد که بر این اساس کالاهای رسمی و ورودی به کشور باید دارای برچسب ویژه داشته باشند که مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گیرند.

کمالی خاطرنشان کرد: 108 هزار برچسب کالا برای استان کرمان درخواست شده که 80 هزار مورد تاکنون ارسال شده است.

وی گفت: 60 هزار برچسب کالا در شهر کرمان و 15 هزار برچسب در شهرستان‌ها اختصاص یافته است.

کمالی با بیان اینکه شهروندان باید از خرید کالاهایی که برچسب طرح شبنم را ندارند، خودداری کنند، ابراز داشت: سالانه 4 میلیارد دلار لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور استفاده می‌شود که اکثر آنها نیز قاچاق و غیر بهداشتی هستند و تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان کرمان ابراز داشت: کرمان از حساسیت بالایی به لحاظ معبر ورودی شرق کشور برخوردار است و باید نظارت‌های بیشتری داشت.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول