اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشکیل صف‌های طولانی

مردم پلدختر در انتظار وعده‌های مسئولان

خبرگزاری فارس: طرح ابتکاری متولیان برای کاهش قیمت مرغ در شهرستان پلدختر با موفقیت همراه نبوده و مسئولان نتوانستند به وعده‌ها عمل کنند.

مردم پلدختر در انتظار وعده‌های مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، هفته گذشته متولیان پلدختر بخشنامه‌ای به توزیع‌کنندگان گوشت مرغ در پلدختر ابلاغ کردند مبنی بر اینکه اگر آنها مرغ را کمتر از نرخ آزاد به فروش برسانند به ازای هر کیلوگرم 2,5 کیلو سویا بابت ماالتفاوت به مرغ فروشان می‌دهند و در واقع سعی شد تا با این بخشنامه فروشندگان را مجاب به توزیع مرغ با قیمت هر کیلوگرم چهار هزار و 700 تومان کنند.

مردم پلدختر هم در آستانه ماه مبارک رمضان با تشکیل صف‌های طولانی برای دریافت مرغ دولتی نشستند. هفته‌ای که مرغ در بازار از مرز کیلویی هفت هزار تومان هم گذشت و از سفره پلدختری‌ها کلا پر کشید؛ هر چند این طرح کمی مضحک و خنده‌دار به نظر می‌رسید بابت اینکه سویای که مورد نیاز تولیدکنندگان است، در اختیار فروشندگان مرغ قرار می‌گرفت! و شکست آن حتمی و دور از انتظار نبود، اما برخی از شهروندان موفق به گرفتن گوشت مرغ، در روز نخست این طرح شدند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت پلدختر، در  گفت‌وگو با خبرنگار ما در این خصوص گفت: طی برنامه‌ریزی به عمل آمده توزیع کنندگان مرغ را مکلف به توزیع مرغ با نرخ مصوب هر کیلوگرم چهار هزار و 700تومان کرده‌ایم.

حسن میرزایی به مابه‌التفاوت قیمت مرغ اشاره کرد و گفت: با توافق سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با پشتیبانی امور دام استان قرار است، در قبال هر کیلوگرم فروش مرغ میزان 2,5 کیلو گرم سویا در اختیار مرغ فروشی‌های شهرستان قرار گیرد.

وی بدون اشاره به این نکته که چرا سویا در اختیار تولیدکنندگان قرار نمی‌گیرد، به توزیع شش هزار کیلوگرم مرغ در روزهای اول این طرح در شهرستان پلدختر خبر داد و گفت: این طرح در صورت حمایت مسئولان استان تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، شهروندان پلدختر، صبح اول طلوع روز مذکور با تشکیل صف‌های طولانی در جلوی مغازه‌های توزیع‌کنندگان منتظر گرفتن مرغ با نرخ چهار هزار و 700 تومان بودند که به یک باره فروشنده با بیان اینکه "گوشت مرغ هر کیلو هفت هزار تومان است و الکی اینجا جمع نشوید"، باعث متفرق شدن و ناکامی مردم شد.

شهروندان پلدختری با اعتراض نسبت به اینکه برای گرفتن گوشت مرغ چند روز است که به انتظار نشسته‌اند، می‌گویند که هر بار مرغ به شهرستان می‌‌آید، به دلیل اینکه محدود است، به همه آنها نمی‌رسد.

آنها میی‌خواهند که در زمینه جوجه‌‌ریزی در مرغداری‌های پلدختر باید توجه جدی صورت گیرد و سویای و مواد اولیه آنها تهیه و در اختیار آنها قرار گیرد و معتقدند که با این گونه برنامه‌ریزی که توسط مسئولان انجام می‌شود، امیدی به اصلاح امور ندارند و مسئولان باید کمیته‌ای با حضور نمایندگان تولید، توزیع و مصرف را تشکیل بدهند و نسبت حل مشکل مرغ اقدام کنند.

انتهای پیام/ل20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول