اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی:

رمضان مجالی برای پرورش نگاه جهان‌شمول است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: ماه رمضان مجالی است که در آن انسان‌ها نگاه خود را در وسعت جهانی گسترش داده و ظرفیت وجودی خود را بالا می‌برند.

رمضان مجالی برای پرورش نگاه جهان‌شمول است

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عطاران‌طوسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان یکی از شریف‌ترین ماه‌های خدا و آئینه تمام‌نمای رحمت و برکت الهی است.

وی با اشاره به اینکه دعا و مناجات‌های هر ماه راهی برای سنجش قدر و منزلت آن است ادامه داد: دعا سخن بنده است که از طریق آن به ما آموزش داده می‌شود که چگونه با پروردگار خود سخن بگوییم.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی افزود: در دعاهای ماه رمضان مضامینی است که در ماه‌های دیگر نظیر آن یافت نمی‌شود از این رو این ماه، برتری‌های زیادی نسبت به ماه‌های دیگر دارد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان اوج معنویت و عبودیت است عنوان داشت: یکی از ویژگی‌های این ماه این است که در آن می‌توان خواسته‌های بزرگ را در قالب دعا به خداوند عرضه کرد.

عطاران با اشاره به فراگیری فیوضات در این ماه اظهار کرد: برای همه اقشار و رده‌ها دعوت‌نامه فرستاده شده و همه می‌توانند سر سفره این ماه بنشینند.

وی گفت: این ماه در واقع فرصتی برای آزمایش ظرفیت انسان‌ها و مجالی است تا مؤمنان دیدگاه خود را در آن وسیع کنند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی ادامه داد: در دعاهای ماه رمضان به ما اجازه داده شده تا برای همه بندگان از هر مذهب و ملیتی هستند، دعا کنیم.

وی افزود: نگاه جهانی که در ادعیه این ماه قرار داده شده است، در واقع فرصتی برای پرورش این روحیه در انسان‌ها است.

عطاران ابراز داشت: رمضان به ما می‌آموزد که نگاه جهانی داشته باشیم و نیت خیر را در گستره هستی جاری کنیم.

وی گفت: نکته دیگر در این نگاه جهانی در ماه رمضان این است که در ادعیه این ماه به ما توصیه شده تا ثواب اعمال خود را به تمام مردم جهان هدیه کنیم و این سهم داشتن در پرونده همه بندگان ویژگی اعمال این ماه است.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی ادامه داد: در اعمال ماه رمضان، از بیماری در گوشه آفریقا و اسیری در زندان اسرائیل از هر مذهب و آئینی مخاطب دعای ما قرار می‌گیرد و این یک تمرین برای ماه‌های دیگر سال است.

وی اضافه کرد: ما از رمضان یاد می‌گیریم که نباید در امور مادی و معنوی تنگ‌نظر بود بلکه باید هر خیری را برای تمام مردم دنیا خواست و اینگونه است که تمام آفرینش می‌توانند در ماه رمضان از کارهای خیر مؤمنان ثواب ببرند و این موضوع در دستگاه پروردگار انجام‌پذیر است.

عطاران با اشاره به اینکه ساختن این ظرفیت در حرکت‌های فردی و اجتماعی تاثیر می‌گذارد ادامه داد: مردم در این ماه یاد می‌گیرند که نگران مشکلات کوچک نبوده و برای تمام بشریت نگران باشند.

وی با بیان اینکه آن کسی که امروز در مسیر هدایت الهی قرار ندارد یک نیازمند واقعی است و باید برای او دعا کرد گفت: در دعای افتتاح در ماه رمضان از خداوند می‌خواهیم تا به ما ظرفیت دهد در دولت کریمه مهدوی از کسانی باشیم که مردم را به سوی او هدایت و رهبری می‌کنند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی خاطر نشان کرد: این متون ارزشمند معنوی به ما نشان می‌دهد ما در جایگاهی هستیم که باید از عدم هدایت کل بشر نگران باشیم و برای برطرف شدن این مشکلات به صورت خستگی‌ناپذیر تلاش کنیم.

وی با اشاره به ارزش شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان ابراز داشت: تمام امید بندگان در ماه رمضان به شب قدر است و این شب اوج پاسخ گرفتن برای بخشیده شدن گناهان بزرگ و یا برآورده شدن حاجت‌های مهم است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول