اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی:

راه‌اندازی مرکز فرهنگی آسیای میانه در بجنورد مجوز گرفت

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی از صدور مجوز برای راه‌اندازی مرکز مشترک فرهنگی آسیای میانه در بجنورد خبر داد.

راه‌اندازی مرکز فرهنگی آسیای میانه در بجنورد مجوز گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی کاظمی ظهر امروز در نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: خراسان‌شمالی اشتراکات فرهنگی زیادی با کشورهای آسیای میانه از حیث فرهنگ، زبان، معماری و ... دارد.

وی افزود: راه‌اندازی این مرکز زمینه‌ای برای گسترش ارتباطات فرهنگی و تبادلات علمی از جمله جذب هیئت علمی در مراکز دانشگاهی خواهد شد.

دبیر کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی همچنین از راه‌اندازی دفتر فرعی اکو در خراسان‌شمالی خبر داد و گفت: این دفتر پس از استان‌های اصفهان و شیراز در خراسان‌شمالی به عنوان سومین استان در کشور بوده که این دفتر در آن ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته نخستین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در استان برگزار شد، افزود: امسال نیز این نمایشگاه در استان برگزار می‌شود.

به گفته کاظمی، برای راه‌اندازی دومین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در استان 240 غرفه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع این غرفه‌ها 40 غرفه به 10 کشور عضو اکو اختصاص یافته است،‌ افزود: همچنین 120 غرفه به استان‌های مختلف کشور و 50 غرفه مربوط به صنایع دستی خراسان‌شمالی اختصاص دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی تصریح کرد: همچنین 30 غرفه گردشگری که در آن به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌های کشور پرداخته خواهد شد، در این نمایشگاه ساماندهی شده است.

وی زمان برپایی این نمایشگاه را 23 تا 27 شهریور اعلام کرد: زمان برگزاری این نمایشگاه طی نشست‌های مختلف با نمایندگان کشورهای عضو اکو تصمیم‌گیری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه سفرا و نمایندگان کشورهای عضو اکو و همچنین معاونان رئیس جمهور و برخی وزرا نیز شرکت خواهند کرد، گفت: علاوه بر حضور مهمانان در این نمایشگاه برنامه‌هایی مثل بازدید از اماکن گردشگری و تاریخی استان در نظر گرفته شده است.

رئیس کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی هم در این نشست،‌ برگزاری نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو را در معرفی هر چه بیشتر این استان در سطح بین‌المللی ضروری عنوان کرد.

احمدرضا عفتی گفت: خراسان‌شمالی از سال گذشته با برگزاری نخستین نمایشگاه کشورهای اکو پا در عرصه خارجی گذاشته و امسال نیز دومین دوره را در قالب جدید میزبانی می‌کند.

وی همچنین بر گسترش زیرساخت‌های گردشگری در خراسان‌شمالی به منظور افزایش ماندگاری مسافران تاکید کرد.

عفتی اظهار کرد: سالانه 15 میلیون مسافر از خراسان‌شمالی سفر کرده که این فرصتی برای توسعه گردشگری این استان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان سبب افزایش ماندگاری شده از این رو علاوه بر تأمین این زیرساخت‌ها باید به روستاهای هدف گردشگری در این استان نیز توجه شود.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول