اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

اردبیل با کشورهای آسیای میانه رابطه اقتصادی دوجانبه برقرار می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل گفت: با هدف گسترش روابط تجاری، بازرگانی و صنعتی استان اردبیل رابطه تعاملی و دوطرفه با کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز برقرار می‌کند.

اردبیل با کشورهای آسیای میانه رابطه اقتصادی دوجانبه برقرار می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرمؤذن عصر امروز در جلسه مشترک با جمعی از تجار و بازرگانان کشور آذربایجان اظهار داشت: با راه‌اندازی اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در ماه‌های آینده در کنار توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این کشور دروازه توسعه روابط با کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز نیز برای تجار و بازرگانان ما فراهم می‌شود.
وی تنها راه توسعه اقتصادی کشور را افزایش تعاملات و مراودات تجاری و بازرگانی با کشورهای دیگر اعلام کرد و افزود: این روابط نباید تنها محدود به صدور و واردات کالاهای خاص باشد بلکه ما با رایزنی‌هایی که انجام دادیم، تلاش می‌کنیم تا در یک بستر وسیع‌تر این توسعه روابط اقتصادی و تجاری رقم بخورد.
پیرمؤذن در ادامه تصریح کرد: ما علاوه بر توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه ما در صدد راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی اردبیل در برخی از کشورهای اروپایی نظیر بوداپست مجارستان هستیم تا روابط اقتصادی و کشاورزی روز به روز گسترش پیدا کند.
این مسئول از حضور هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف در اردبیل در ماه‌های گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: ما بدون محدودیت و براساس منافع ملی و دوجانبه تلاش می‌کنیم روابط استان اردبیل را با برخی از کشورهای خارجی تقویت کنیم.
وی نمونه این حرکت‌ها را راه‌اندازی اتاق مشترک ایران در باکو در آینده‌ای نزدیک توصیف کرد و ادامه داد: مذاکرات و تمهیدات لازم برای راه‌اندازی و استقرار اتاق مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در باکو انجام گرفته و این اتاق در آینده‌ای نزدیک به صورت مشترک با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران افتتاح و فعالیت خود را آغاز می‌کند.
به گزارش فارس، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اردبیل اضافه کرد: ما در کنار این امر دفتر مرکز تجاری ایران در باکو را نیز با هدف توسعه همکاری‌ها و گسترش فعالیت‌های اقتصادی دو همسایه راه‌اندازی می‌کنیم که در این زمینه تمهیدات لازم و مقدمات کار فراهم شده است.
وی در ادامه گفت: ما براساس منافع خود و استقبال تجار و بازرگانان در صدد توسعه روابط با کشورهای مختلف هستیم و بر همین اساس تاکنون با پذیرش گروه‌های تجاری و اقتصادی کشورهای مختلف در اردبیل و اعزام گروه‌های استان اردبیل به کشورهای دیگر سعی در توسعه و تقویت این روابط باشیم.
اتاق بازرگانی استان اردبیل در چند سال اخیر با دعوت از هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف اعم از اروپایی، آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی فعالیت‌های چشمگیری را در تبادلات اقتصادی داشته و به تقویت بخش خصوصی صنعت و تجارت کمک کرده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول