اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی شهردار کرج تأکید کرد

حذف موازی کاری‌ها در برنامه‌های فرهنگی کرج

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و ورزشی شهرداری کرج بر حذف موازی کاری‌ها در اجرای برنامه‌های فرهنگی در کلانشهر کرج تأکید کرد و گفت: وجود این موازی کاری‌ها به برنامه‌های فرهنگی در کرج آسیب جدی می‌رساند.

حذف موازی کاری‌ها در برنامه‌های فرهنگی کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مصطفی رضا حسینی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کلانشهر کرج با داشتن قومیت‌های گوناگون و همچنین فرهنگ‌های مختلف نیازمند توجه ویژه مسئولان و متولیان فرهنگ به اجرای برنامه‌های فرهنگی یکسان است.

وی ادامه داد: توجه به بعدهای مختلف فرهنگی و همچنین اجرای برنامه‌هایی در این زمینه از مهمترین نیازهای کرج است.

این مسئول با تاکید بر طراحی، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی در کرج اظهار داشت: این برنامه‌ها باید متناسب با فرهنگ قومیت‌های مختلف باشد لذا شناسایی نیازهای مردم در این زمینه و استفاده از استعدادها و خلافیت‌های افراد نیز می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر یاری دهد.

رضا حسینی در ادامه سخنان خود به حوزه خبرنگاران و مسئولیت آنان در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و همچنین انعکاس اخبار فرهنگی توسط این قشر اشاره کرد و گفت: معاونت شهرداری بدون حضور خبرنگاران و رسانه‌ها هیچ اقدامی را نمی‌تواند به نحو احسن انجام دهد لذا نقش رسانه‌ها را در حوزه فرهنگ نباید نادیده گرفت.

وی با ابراز تأسف از این که در کلانشهر کرج هیچ آماری از تعداد خبرنگاران فعال در دست متولیان امر فرهنگ وجود ندارد تصریح کرد: این امر نشان دهنده ضعف مدیریتی است که باید هر چه سریعتر برطرف شود.

رضا حسینی در ادامه سخنان خود سلیقه‌ای عمل کردن در اجرای برنامه‌های فرهنگی را  یکی دیگر از ضعف‌های امور فرهنگی در کرج عنوان کرد و افزود: این مهم سبب شده است که مسائل فرهنگی و هنری در کرج کمرنگ جلوه کند لذا جوانان با کمبود فضاها و برنامه‌های فرهنگی به سمت ماهواره و بسته‌های غیراخلاقی و فرهنگی روی می‌آورند.

رضا حسینی ادامه داد: برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ با توجه به حجم  گستره مسائل فرهنگی نسبت به سایر مقوله‌ها نیاز به تلاش و اهتمام بیشتری از سوی مسئولان دارد.

وی تاکید کرد: برای برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگ باید دیدگاه‌ها و نگرش کلان و فرابخشی را همواره مدنظر قرار داد، ضمن آنکه در طراحی برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با فرهنگ باید تعاملات و همپوشانی فرهنگی نیز لحاظ شود زیرا تنها در این صورت این مقوله مهم در مسیر موفقیت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول