اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر خواستار شد

تأسیس دفتر مشترک بخش خصوصی خوزستان و بصره در خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر خواستار تأسیس دفتر مشترک بخش خصوصی خوزستان و بصره در خرمشهر شد.

تأسیس دفتر مشترک بخش خصوصی خوزستان و بصره در خرمشهر

عبدالواحد غلامی‌نژاد امروز در حاشیه دیدار به هیئت عراقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: با توجه به حضور هیئتی از استان بصره عراق و در جلسه با حضور مسئولان اتاق‌های بازرگانی و تعاون استان خوزستان برخی از مشکلات و درخواست‌های اتاق خرمشهر مورد اشاره قرار گرفت.

وی گفت: یکی از مشکلات در خصوص صادرات کالا به عراق روند کند اخذ گواهی بازرسی کالاست که موجب شده است تا مشکلاتی برای بازرگانان در این خصوص ایجاد شود.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر در ادامه تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از درخواست‌های ما در زمینه تسهیل کشور عراق برای صادرات مواد غذایی و میوه و تره بار به این کشور بود.

غلامی نژاد اضافه کرد: علاوه بر این برخی مشکلات موجود دیگر در جلسات مطرح و خواستار پیگیری و رفع آن توسط هیئت عراقی شدیم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این و به منظور رفع برخی مشکلات احتمالی و همچنین گسترش مناسبات و تسهیل اقدامات تجاری و تقویت روابط در عراق پیشنهاد تأسیس دفتر مشترک بخش خصوصی استان‌های بصره و خوزستان در اتاق بازرگانی خرمشهر را ارائه کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر اضافه کرد: راه‌اندازی این دفتر مشترک تأثیر بسیاری بر تحقق اهداف خود در زمینه توسعه و گسترش روابط ایران و عراق به ویژه در استان بصره خواهد داشت.

غلامی نژاد گفت: علاوه بر این درخواست صدور ویزا برای بازرگانان و تجار در شلمچه به منظور تسهیل در رفت و آمد به عراق از دیگر پیشنهادات ارائه شده بود که مورد استقبال هیئت عراقی قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر با تاکید بر گسترش روابط دو استان خوزستان و بصره عراق در زمینه‌های مختلف برگزاری چنین جلساتی به منظور رفع مشکلات و پیگیری توافقات را ضروری دانست.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول