اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه خلیج فارس در دیدار رایزن فرهنگی بصره مطرح کرد

تدوین پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه خلیج فارس و بصره

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: پیشنهاد می‌کنم پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه خلیج فارس و دانشگاه بصره برای همکاری‌های علمی و پژوهشی تدوین شود.

تدوین پیش‌نویس تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه خلیج فارس و بصره

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حسن تاجیک صبح امروز در دیدار با رایزن فرهنگ بصره در ایران اظهار داشت: سبب افتخار است که بتوانیم با کشور دوست، همسایه و برادرمان عراق ارتباط تنگاتنگ علمی و فرهنگی داشته باشیم.

تاجیک افزود: دانشگاه خلیج فارس بر اساس سیاست‌های کشور و وزارت علوم که در دستور کار رؤسای دانشگاه‌ها قرار دارد به‌دنبال اینگونه ارتباطات علمی و فرهنگی است و امیدواریم بتوانیم با توجه به سابقه دیرینه اجتماعی مردم بوشهر و بصره این ارتباط گم شده را مجدد برقرار کنیم.

دکتر تاجیک با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی بوشهر و دانشگاه خلیج فارس گفت: ما از هرگونه همکاری‌های بین‌المللی استقبال می‌کنیم و پیشنهاد می‌کنم یک پیش‌نویس تفاهمنامه بین دو دانشگاه بصره و خلیج فارس تهیه شود تا ما بتوانیم در زمینه‌های تبادل استاد، دانشجو و همچنین انجام طرح‌های پژوهشی، پروژه‌های علمی مشترک و کارگاه‌های آموزشی همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پیشنهاد خواهر خواندگی دو استان بوشهر و بصره افزود: ما از پیشنهاد خواهر خواندگی دو استان بوشهر و بصره استقبال می‌کنیم و تمام توان خود را برای تحقق این امر به کار خواهم بست.

رایزن فرهنگی بصره عراق با ابراز خوشحالی از حضور در بوشهر و دانشگاه خلیج فارس گفت: بصره و بوشهر دارای مشترکات تاریخی، مذهبی و اجتماعی فراوانی هستند و با توجه به فاصله بوشهر و بصره می‌توانیم تعاملات علمی و فرهنگی فراوانی داشته باشیم.

دکتر عادل افزود: با حضور در دانشگاه خلیج فارس و بوشهر مشتاق شدم جنابعالی و همکارانتان نیز در بصره حضور یابید و بتوانیم همکاری‌های علمی و پژوهشی مشترک داشته باشیم.

دکتر عادل رایزن فرهنگی بصره عراق به همراه هیئت همراه و محمد قبادی مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان بوشهر با حضور در دانشگاه خلیج فارس، نشست مشترکی با رئیس و معاونان این دانشگاه برگزار کردند.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول