اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

سوریه سپر دفاعی گفتمان مقاومت در منطقه است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر امروز سوریه مورد هجمه استکبار جهانی قرار گرفته به خاطر این است که این کشور در دفاع از مردم فلسطین و حزب‌الله لبنان محکم ایستاده است.

سوریه سپر دفاعی گفتمان مقاومت در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، ماه صیام الهی که باید تلاش کرد در این ماه از رحمت واسع الهی بهره‌مند شده و زمینه رستگاری و سعادت خود را فراهم کنیم.

وی با اشاره به آیه 10 سوره مبارکه حجرات، افزود: در این آیه خداوند متعال به ویژگی‌های برادران ایمانی اشاره داشته و صفات و ویژگی‌های برادران دینی را برشمرده است.

نکونام تصریح کرد: حدیثی از امام حسن مجتبی(ع) در رابطه با همین آیه شریفه وجود دارد که در آن سخن از اخوت دینی به میان آمده و به شباهت‌های برادران ایمانی پرداخته است.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: در این حدیث امام حسن(ع) یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برادران ایمانی را خودداری از هوی و هوس برشمرده است.

نکونام با بیان اینکه زندگی مومن بر حول محور عقل و ایمان می‌چرخد، گفت: کسی که بخواهد رستگار شود باید روی هوی و هوس‌های نفسانی خود پا بگذارد و تنها بر اساس عقل و ایمان تصمیم بگیرد و حرکت کند.

وی در ادامه با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص)، افزود: پیامبر اسلام(ص) در این خطبه ارزشمند، در مورد اهمیت و جایگاه والای ماه مبارک رمضان سخنان بسیاری گفته‌ و مسلمانان را به بهره‌گیری از نعمات و فضایل این ماه بزرگ تذکر داده‌اند.

نکونام، شناسایی فتنه‌ها و گرفتار نشدن در آن‌ها را مهمترین درس خطبه شعبانیه دانست و گفت: فتنه با توجه به مقتضیات زمان و مکان در حال تغییر است و در هر دوره با شکل متفاوتی ظاهر می‌شود که باید این فتنه‌ها را به درستی درک کرد و در دام آن‌ها گرفتار نشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی ‌داشت و افزود: نماز جمعه در زمان امام عدل از اهمیت و شکوه خاصی برخوردار است این در حالی است که در زمان طاغوت و جور کم‌رنگ می‌شود.

نکونام، شرکت در نماز جمعه را از وظایف هر مسلمانی دانست و ادامه داد: نماز جمعه یک فریضه و واجب الهی است که هرکس نسبت به این مهم کم‌توجهی کند رستگار نمی‌شود.

وی در ادامه به وضعیت کشور سوریه در منطقه اشاره کرد و گفت: مسئله امروز سوریه برکناری بشار اسد نیست بلکه سوریه به دلیل ارزش‌ها و ایدئولوژی حاکمی که در این کشور وجود دارد مورد هجمه‌های غرب واقع شده است.

نکونام، سوریه را مدافع گفتمان مقاومت در منطقه دانست و افزود: اگر امروز سوریه مورد هجمه استکبار جهانی قرار گرفته به خاطر این است که این کشور در دفاع از مردم فلسطین و حزب‌الله لبنان محکم ایستاده است.

وی اظهار داشت: به طور قطع و یقین استکبار جهانی چنین حکومتی با این طرز تفکر را نمی‌تواند بپذیرد و در پی سرنگونی آن برمی‌آید.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول