اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

هزینه‌های درمانی در طرح پزشک خانواده کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: بخش عظیمی از هزینه‌های درمانی مردم در طرح پزشک خانواده پایش و وضعیت بهداشتی و درمانی مردم بهبود می‌یابد.

هزینه‌های درمانی در طرح پزشک خانواده کاهش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی محمدآزاد امروز در مراسم افتتاح برنامه پزشک خانواده در سیستان‌وبلوچستان با حضور وزیر بهداشت درمان و خدمات پزشکی ‌اظهار داشت: اجرای برنامه پزشک خانواده از بزرگ‌ترین کارهای بخش بهداشت و درمان کشور است که امروز در سیستان‌وبلوچستان به عنوان سومین استان کشور افتتاح می‌شود.

وی افزود: امروز در بخش‌های مختلف در این استان در حال رسیدن به استانداردها هستیم و در تمامی شهرستان‌های استان بیمارستان احداث شده است.

محمدآزاد به وجود دو دانشگاه مستقل علوم پزشکی در این استان اشاره کرد و گفت:‌ با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمامی شبکه‌های بهداشت، درمانگاه‌ها و خانه‌های بهداشت استان تجلیل می‌شود.

این مسئول با اشاره به پراکندگی این استان بیان داشت: پراکندگی جمعیت در سیستان‌وبلوچستان دسترسی به همه مناطق را مشکل کرده و فواصل مراکز درمانی در این استان با هم زیاد است.

وی با اشاره به همجواری این استان با کشورهای افغانستان و پاکستان گفت: مشکلات بهداشتی و درمانی موجود در این دو کشور به سیستان‌وبلوچستان سرریز می‌شود و در فصول مختلف سال شاهد شیوع بیماری‌های واگیردار از جمله مالاریا، سل، التور و... در این استان هستیم که خوشبختانه با مدیریت استانی این بیماری‌های به سایر نقاط کشور شیوع نمی‌یابد و در همین جا ریشه‌کن می‌شود.

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: قبل از دولت مردم برای رفع مشکلات درمانی خود به سایر استانهای کشور مراجعه می‌کردند اما امروز با تجهیز بیمارستان‌های استان شاهد کمترین حضور در استانهای همجوار هستیم.

محمدآزاد در پایان به خدمات صورت گرفته در این استان اشاره کرد و اذعان داشت: توجه دولت به نقاط محروم بسیار خوب بوده و خدمات صورت گرفته در این استان در سطح کشور زبانزد است.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول