اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

وضعیت‌ کنونی خورهای بندرعباس حاصل بی‌توجهی به ظرفیت‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: اینکه دیده می‌شود خورهای بندرعباس به چالش‌ها و تهدیدات حوزه شهری تبدیل شده‌ است، ریشه در عدم توجه به ظرفیت‌های موجود دارد.

وضعیت‌ کنونی خورهای بندرعباس حاصل بی‌توجهی به ظرفیت‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در آیین آغاز عملیات زیباسازی و ایجاد منظر آبی خور شیلات در بخش شرقی این شهر، اظهار داشت: شهر بندرعباس ظرفیت‌های خوب و کشف نشده زیادی دارد که باید با نگاهی عمیق و بهره‌گیری از هنر مدیریت، استفاده از این ظرفیت‌ها در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، آسیب‌ها در حوزه شهری باید به فرصت تبدیل شود، اضافه کرد: خورها از جمله ظرفیت‌هایی هستند که علی‌رغم تمام قابلیت‌هایی که می‌توانستند برای شهر داشته باشند اکنون به تهدید و چالش تبدیل شده‌اند و به نوعی جزو بدترین مناظر شهری در بندرعباس به شمار می‌روند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه، پیشرفت دو طرح خور گورسوزان و شیلات را به صورت مستمر و هفتگی رصد می‌کند، اظهار امیدواری کرد که طرح‌های یاد شده پیش از زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

عزیزی هم‌چنین یادآور شد: به دلیل وضعیت آب و هوایی شهرهای ساحلی، ایجاد مناظر شهری زیبا و فضاهای تفریحی باید از اولویت‌های مسئولان و مدیران شهری باشد.

به گفته وی، مسئولان شهری بندرعباس به این درک رسیده‌اند که باید با الویت، ساماندهی خورها را در دستور کار قرار دهند.

رئیس شورای برنامه‌ریزی هرمزگان گفت: متاسفانه خورهایی که باید محلی برای تفریح و گذر اوقات فراغت شهروندان باشد و پرداختن به امور توریستی و گردشگری باشد به بستری نازیبا تبدیل شده است که این امر به نوعی ریشه در عدم استفاده از ظرفیت‌های موجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهری مهم در دست اجرا در بندرعباس اظهار داشت: تداوم احداث و اتمام پروژه‌های بلوار ساحلی، تکمیل تقاطع غیر هم‌سطح رسالت و سه تقاطع غیر هم‌سطح دیگر، اتمام بلوار 45 متری شهید رجایی و پارک‌های ساحلی مجاور اسکله صیادی پشت شهر نیز باید مورد توجه مسئولان شهری بندرعباس باشد.

وی بر لزوم تعریض بلوار ساحلی و پایان ساخت مجموعه بندری شهید حقانی در سال جاری تاکید کرد و افزود: پروژه‌هایی همانند ترمینال مسافری بندر شهید حقانی و بندرگاه نخل ناخدا نیز می‌توانند به عنوان ظرفیت‌های مهمی در حوزه توسعه شهری به شمار روند.

عزیزی به طرح احداث پلاژ بانوان در ساحل غربی شهر بندرعباس اشاره و افزود: برای بانوان اقدامات قابل توجهی در امور تفریحی در حوزه شهری انجام نشده است که انتظار می‌رود با ساخت پارک و پلاژ بانوان با رعایت اصول شرعی و اعتقادی این کمبود نیز جبران شود.

به گفته استاندار هرمزگان، با اجرای طرح‌های در دست اجرا در بندرعباس شرایط زندگی شهری در شهر ساحلی بندرعباس متحول می‌شود.

طی طرح زیباسازی و ایجاد منظر آبی خور شیلات، طراحان قصد دارند با انتقال آب دریا از پایین‌دست خور مذکور به بالاترین نقطه آن، آب را در این خور روان و جاری سازند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول