اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری همایش و امضای طوماری صورت گرفت

اعتراض پزشکان قمی به اجرای طرح پزشک خانواده

خبرگزاری فارس: جمعی از پزشکان عمومی قم نسبت به اجرای طرح پزشک خانواده در قم اعتراض کرده و با امضای طوماری خواستار تعلیق این طرح در استان قم شدند.

اعتراض پزشکان قمی به اجرای طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از قم 150 نفر از پزشکان عمومی استان قم که بعد از ظهر امروز در تالار زیتون گردهم آمده بودند، به اجرای طرح پزشک خانواده در استان قم اعتراض کرده و خواستار تعلیق این طرح شدند.

حاضرین در این گردهمایی اعلام کردند که این تجمع فقط به منزله اعتراض به یک مسئله صنفی بوده و هیچ گونه بار سیاسی ندارد.

آنان با بیان اینکه قصد جنجال به پا کردن ندارند، اذعان کردند هرگونه ادعایی مبنی بر سیاسی بودن اعتراضات پزشکان تکذیب می‌شود.

یکی از پزشکان عمومی که آگاهی بیشتری نسبت به اجرای این طرح داشت به نمایندگی از دیگر همکاران خود در این گردهمایی از برخی ابهامات در این طرح پرده برداشت و افزود: ظاهر این طرح نه تنها با مشکلی روبه‌رو نیست بلکه بسیار مطلوب به نظر می‌رسد ولی در پشت پرده این طرح ماجراهایی وجود دارد.

این پزشک قمی ادامه داد: ظاهر امر نشان از طرحی می‌دهد که پزشکان بیماران را به صورت رایگان معالجه می‌کنند و دولت مبلغی میانگین 4.5 میلیون تا 7.5 میلیون تومان به پزشکان کارمزد پرداخت می‌کند ولی اصل ماجرا با ظاهر آن دارای تعارض و تفاوت‌های بسیاری است.

وی به نامه‌ای که به تازگی از سوی رئیس نظام پزشکی کشور به معاون وزیر بهداشت و درمان نوشته شده اشاره کرد و گفت: در این نامه آقای دکتر صدر بررسی طرح پزشک خانواده را توسط نظام پزشکی خواستار شده است که این موضوع نشان می‌دهد نظام پزشکی نسبت به این طرح آگاهی ندارد.

نماینده پزشکان معترض در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشی از سخنان صدر که به تازگی در مطبوعات منتشر شده است گفت: اشکالات بسیاری در این طرح دیده شده است که در صورت برطرف نشدن این مشکلات، نظام سلامت کشور با خطری جدی مواجه خواهد شد.

در ادامه یکی دیگر از پزشکان حاضر در این جلسه گفت: بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها و اسنادی که به دست آمده منابع مالی این طرح معلوم نیست.

وی افزود: آنچه در این طرح دیده شده است تعداد 30 هزار پزشک عمومی در طرح پزشک خانواده با دولت همکاری می‌کنند و این موضوع در حالی گفته می‌شود که تکلیف 40 هزار پزشک دیگر روشن نیست.

این پزشک قمی بیان کرد: سرانه در نظر گرفته شده برای پزشکان واقعی نیست و هیچ یک از اعداد و ارقامی که در رسانه‌ها ذکر می‌شود برای پزشکان در نظر گرفته نشده است.

معترضان در این گردهمایی معتقد بودند با اجرای طرح پزشک خانواده شخصیت پزشکان زیر سئوال رفته و امنیت شغلی آنان مورد تهدید واقع می‌شود.

پزشکان معترض با امضای طوماری خواستار تعلیق این طرح در استان قم شدند و خاطر نشان کردند در اجرای این طرح مشارکت نخواهند کرد.

در پایان این گردهمایی عنوان شد اعتراضات پزشکان در فضایی دیگر ادامه خواهد داشت و از اجرای طرحی که نظام پزشکی 47 مورد ایراد بر آن گرفته است خودداری خواهند کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول