اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید:

ساختارهای اقتصادی جامعه برای تولید انگیزه ایجاد نمی‌کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه مفید گفت: در جامعه‌ای که با خریدن ملک، سکه و یا ارز بتوان به سود بسیار رسید، هیچ کس سراغ امور تولیدی که پر زحمت و کم فایده هستند، نمی‌رود.

ساختارهای اقتصادی جامعه برای تولید انگیزه ایجاد نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مجتبی باقری ظهر امروز در نشست علمی اقتصاد اسلامی و حمایت از تولید ملی که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار داشت: تعیین تولید ملی به عنوان یک شعار برای سال جاری باید ما را وادار کند تا مشکلات جامعه را در این زمینه حل کنیم.

وی ادامه داد: امروز در جامعه ما مشکلات بسیاری در زمینه تولید وجود دارد که این مشکلات باید با همت مسئولان و مردم برطرف شود تا شعار امسال در زمینه تولید ملی به ثمر بنشیند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید خاطر نشان کرد: آنطور که از قرآن استفاده می‌شود، مسلمانان باید در زمینه آباد کردن زمین برای خود و برای تمام مردم دنیا تلاش کنند.

وی با اشاره به مفهوم تولید ملی اظهار داشت: حمایت از تولید ملی نیازمند لوازم گوناگونی است که یکی از این لوازم کنترل واردات است.

باقری گفت: واردات بی‌رویه موجب می‌شود که سرمایه‌ها از کشور خارج شده و بیکاری در کشور افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مسئله واردات در علم اقتصاد وجوه مختلفی دارد، ابراز داشت: در علم اقتصاد امروز اینکه یک کشور تمام کالاهای مورد نیاز خود را تامین کند، امر مطلوبی محسوب نمی‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید افزود: البته این موضوع برای شرایطی است که روابط میان ملت‌ها عادی باشد اما در شرایطی که دولت‌های دیگر ملت ما را تحریم کرده‌اند، باید طراحی‌های دیگری انجام داد و به خودکفایی رسید.

وی خاطر نشان کرد: حوزه‌های علمیه باید بیش از پیش در زمینه تبیین بایسته‌های فقهی جامعه تلاش کنند و این موضوع را مشخص کنند که اگر یک سیاست اقتصادی به ضرر ملت ایران باشد، برخورد با آن چگونه باید باشد.

باقری ادامه داد: یک نکته دیگر که باید به آن توجه کرد این است که واردات موجب گسترش نفوذ بیگانه بر کشور می‌شود.

وی با اشاره به موانع تولید ملی گفت: ساختارهای اقتصادی امروز جامعه ما در جوانان ایجاد انگیزه کار و تلاش نمی‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه مفید اضافه کرد: در جامعه‌ای که با خریدن ملک، سکه و یا ارز بتوان به سود بسیار رسید، هیچ کس سراغ امور تولیدی که پر زحمت و کم فایده هستند، نمی‌رود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول