اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد

آغاز عملیات راهداری در بخش‌های ارد و بیرم

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از شروع به ساخت راه‌ در بخش‌های ارد و بیرم خبر داد.

آغاز عملیات راهداری در بخش‌های ارد و بیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، حسن فدایی صبح امروز در بازدید چند ساعته خود از محورهای ارتباطی بخش بیرم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ورودی بخش بیرم حدفاصل بخش ارد تا ابتدای حوزه بخش بیرم به دلیل عرض کم جاده و فرسودگی، هر ساله شاهد بروز حوادث بسیار در این محور بوده‌ایم که در حال حاضر با همکاری ادارات تابعه شهرستان‌های لار،خنج، لامرد و مهر عملیات راهداری درحال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان افزود: طول این محور 25 کیلومتر است که 33 دستگاه ماشین‌آلات راهداری اداره‌های شهرستان‌های تابعه در قالب چهار اکیپ و 64 نیروی انسانی در این محور مشغول عملیات راهداری هستند.

فدایی ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح حذف 12 نقطه حادثه‌خیز، 25 کیلومتر مقطع حادثه‌خیز و ارتقای ایمنی سفر با انجام شانه‌سازی، اصلاح شیب شیروانی و اصلاح دید در قوس‌های گردنه بالنگستان و روکش آسفالت بوده که از پیشرفت فیزیکی حدود50 درصد برخوردار شده است.

وی افزود: مدت اجرای این پروژه در حدود دو ماه است که با اتمام آن مردم بخش‌های ارد و بیرم و افرادی که قصد عزیمت به منطقه ویژه پارس جنوبی را دارند از مسیر ایمن و مطمئن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان ادامه داد: از مسافرانی که قصد عبور از محور لار ـ بیرم حدفاصل بخش ارد ـ فداغ ـ بیرم را دارند خواست تا به نکات ایمنی و علائم نصب شده و هشدار ماموران زحمت‌کش راهداری توجه کنند تا از بروز هرگونه اتفاق ناگوار جلوگیری شود.

فدایی افزود: درحال حاضر در گردنه بالنگستان حدفاصل ارد ـ فداغ، تونلی به طول تقریبی 850 متر در حال حفاری است که با احداث آن، گردنه بالنگستان و چند نقطه حادثه‌خیز در طول مسیر حذف و دسترسی مردم فداغ، بیرم، لامرد و مهر به لارستان و جنوب کشور به منطقه ویژه پارس جنوبی هموار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول