اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اجرایی جمعیت علمای اسلامی لبنان:

اتحادیه علمای کشورهای اسلامی منطقه تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول اجرایی جمعیت علمای اسلامی لبنان گفت: در حال حاضر فتنه مذهبی به اوج خودش رسیده است و برای جلوگیری از بروز این تفرقه در جامعه اسلامی، اتحادیه علمای کشورهای اسلامی منطقه تشکیل می‌شود.

اتحادیه علمای کشورهای اسلامی منطقه تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حسان عبدالله عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم‌شیرازی به نمایندگی از اعضای جمعیت علمای اسلامی لبنان در سخنانی به معرفی این تشکل اسلامی پرداخت و اظهار کرد: بعد از حمله اسرائیل به لبنان احساس کردیم که اگر علما با هم متحد بوده و به وحدت برسند، می‌توانیم بر دشمن پیروز شویم و به همین دلیل این نهاد 31 سال قبل در لبنان تشکیل شد و زمینه وحدت اسلامی و مقابله با دشمن صهیونیستی را فراهم کرد.

وی افزود: این تجمع 220 عضو متشکل از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت دارد که به طور هفتگی جلسه دارند و اتحاد خوبی را به نمایش گذاشته‌اند.

مسئول اجرایی جمعیت علمای اسلامی لبنان ادامه داد: دشمنان به شدت به دنبال فتنه‌انگیزی مذهبی در لبنان هستند و این فتنه‌انگیزی امروز به اوج خودش رسیده است، آنها نه شیعه را میخواهند نه اهل سنت را بلکه تنها به دنبال حفظ منافع رژیم صهیونیستی هستند و بعد از پیروزی حزب‌الله در سال 2006 سیاست انگلیسی‌ها موسوم به «تفرقه بینداز و حکومت کن» را دنبال می‌کنند.

عبدالله در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل اتحادیه علمای شام خبر داد و گفت: این اتحادیه که علمای کشورهای اسلامی سوریه، شام، لبنان، مصر و فلسطین را در بر می‌گیرد گامی مؤثر در برابر فتنه‌انگیزی‌های مذهبی و تلاش برای تضعیف کردن مقاومت است.

وی همچنین به تلاش دشمنان در سوریه اشاره کرد و ابراز داشت: امروز شاهد همبستگی غرب برای انتقام از سوریه هستیم و علت اصلی در فشارهایی که به سوریه وارد می‌شود، حمایت این کشور از خط مقاومت است و آنها می‌خواهند این خط را بشکنند.

مسئول اجرایی جمعیت علمای اسلامی لبنان با بیان اینکه امروز باید فرهنگ وحدت بین مسلمین را گسترش دهیم گفت: در شرایط حساسی به سر می‌بریم؛ متاسفانه وهابی‌ها و تکفیری‌ها اموال زیادی را در اختیار دارند و به صورت غیر محدود در کشورهای مختلف تبلیغ می‌کنند.

وی در پایان با تمجید از مواضع آیت الله مکارم‌شیرازی در موضوع وحدت بین جامعه اسلامی خاطر نشان کرد: شما منادی وحدت هستید و ما از ارشادات و راهنمایی‌های شما استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول