اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس:

ایران خودرو و سایپا شعبه‌ای از تولیدات را در اردبیل مستقر می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو شعبه‌ای از فعالیت‌های خود را قرار است در استان اردبیل دایر کرده و راه‌اندازی کنند.

ایران خودرو و سایپا شعبه‌ای از تولیدات را در اردبیل مستقر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس اسدی عصر امروز در نشست با جمعی از اهالی مشگین‌شهر اظهار داشت:‌ همان‌گونه که در استان‌های مختلف شرکت‌های مادر و واحدهای تولیدی خودروسازی به ویژه ایران خودرو و سایپا شعبه‌ای از تولیدات خود را دایر کرده‌اند، درخواست کردیم با مساعدت مسئولان کشوری از این شعبات در استان اردبیل نیز دایر شود.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در ادامه سخنان خود با قدردانی از زحمات مردم مشگین‌شهر و قدرشناسی آنها در انتخاب مجدد خادم و خدمتگزار خود برای حضور در مجلس نهم تصریح کرد: مردم مشگین‌شهر از لحاظ فرهنگی زبانزد عام و خاص هستند و در نهایت عزت و احترام فرصت دوباره‌ای را به خادم خود دادند تا از این فرصت استفاده کرده و خدمتگزاری صادق و امین باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل پیام زیبا و روشنگرانه مقام معظم رهبری را در آغاز مجلس نهم بسیار راهگشا و معنوی توصیف کرد و ادامه داد: مجلس در تبعیت از فرمان ولی امر مسلمین و در چهارچوب قانون سعی می‌کند با تکیه بر سیاست‌های کلی نظام اهداف متعالی خود را پیگیری کند تا بخش عظیمی از خواسته‌ها و مطالبات جامه عمل بپوشد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال تولید ملی همه ما وظیفه داریم در مسیر استقلال کشور و رسیدن به مرز خودکفایی و توسعه عمرانی گام برداریم که این حرکت در قالب کمسیون‌های تخصصی مجلس به جد پیگیری شده و مورد دقت و توجه قرار می‌گیرد.

وی با یادآوری این‌که در بحث تصویب بودجه 91 به عنوان نماینده مردم مشگین‌ در مجلس هشتم پیشنهادی را برای استفاده رایگان مردم از سالن‌های ورزشی در روستاها و شهرهای زیر 100 هزار نفر دادیم، اضافه کرد: براساس این پیشنهاد قرار شد در کلیه مناطق روستایی و محروم شهری بهره‌برداران بدون پرداخت ریالی از فضاهای ورزشی استفاده کنند و در حقیقت این امکانات رایگان در اختیار آنها قرار گیرد.

به گزارش فارس، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس به سه حوزه فعالیت خود در بخش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حوزه نظارتی اشاره کرد و بیان داشت: در بخش اقتصادی باید اعلام کنیم که با ممنوعیت سرمایه‌گذاری دولت براساس اصل 44 استان‌های کم برخوردار از سرمایه‌گذاری‌های دولتی محروم شدند که این نهایت ظلم است که دولت به برخی از استان‌ها در گذشته نگاه ویژه‌ای داشته و با ممنوعیت سرمایه‌گذاری دولت استان‌های کم برخوردار از این بستر و ظرفیت محروم ماندند.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس گفت: برای جبران این اتفاق با رایزنی‌های انجام شده از دولت خواسته‌ایم اعتبارات زیرساختی حوزه گردشگری، کشاورزی و خدمات استان‌های در حال توسعه را افزایش دهند که در این زمینه احداث راه‌آهن اردبیل، سدهای بزرگ و کوچک و همچنین دانشگاه صنعتی در هدف‌گذاری‌های اصلی است.

اسدی با یادآوری این‌که از حق و حقوق استان در حوزه اعتباری و تأمین منابع دفاع کردیم، افزود: براساس اصل 44 قانون اساسی ما در جذب سرمایه‌گذاران باید فعال‌تر از گذشته باشیم و دولت نیز از منابع ملی و استانی قرار است به استان‌های کمتر توسعه یافته عنایت و توجه خاصی داشته باشد.

نماینده مردم مشگین‌شهر تصریح کرد: تنها 22 درصد اعتبارات کشور به صورت استانی توزیع شده در حالی که 78 درصد منابع به صورت ملی توزیع می‌شود و ما نمایندگان از طریق وزارتخانه‌ها و سازمان‌های واقع در مرکز کشور سعی می‌کنیم حق و حقوق بیشتری را از سهمیه در نظر گرفته شده دریافت کنیم.

وی یادآور شد: مسئولان استان نیز باید با دیدگاه‌های کارشناسی و ارایه ایده‌ها و راهکارهای جدید پشتیبان ما باشند تا بتوانیم از اعتبارات ملی تمرکز یافته در تهران بهتر و بیشتر منابعی را جذب استان کنیم.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول