اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس واحد مطالعات و تحقیقات محیطی ساپکو:

ایران رتبه 13 خودروسازی دنیا را در اختیار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس واحد مطالعات و تحقیقات محیطی ساپکو گفت: بر اساس تازه‌ترین اطلاعات، ایران رتبه 13 خودروسازی دنیا را در اختیار دارد.

ایران رتبه 13 خودروسازی دنیا را در اختیار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حمید رضایی‌پورفرد بعد از ظهر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران صنعتی خراسان‌شمالی اظهار داشت:‌ سال گذشته ایران رتبه 14 صنعت خودروسازی را در اختیار داشت که پس از سیل کشور تایلند رتبه 13 خودروسازی جهان در اختیار ایران و بعد از آن در اختیار تایلند است.

وی تصریح کرد: بر اساس این اطلاعات رده‌بندی کشور چین، آمریکا و ژاپن در رده‌های اول تا سوم تولید خودرو در جهان قرار دارند.

رضایی‌پورفرد با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی 120 سال است که قدمت دارد، افزود: ‌60 رشته با خودروسازی مرتبط بوده و هفت درصد تجارت جهانی و 10 درصد از تجارت صنعتی به صنعت خودروسازی اختصاص دارد.

وی با تاکید بر اینکه تولید و مصرف خودرو یکی از منابع مالیاتی است، گفت: صرفاً در سال 2011 بیش از 80 میلیون خودرو در دنیا تولید شده که نسبت به سال قبل خود 4.2 درصد رشد داشته است.

رئیس واحد مطالعات و تحقیقات محیطی ساپکو اشتغال مستقیم صنعت خودروسازی را در جهان 8 میلیون نفر برشمرد و اظهار داشت: 50 میلیون نفر نیز به صورت غیرمستقیم با صنعت خودرو مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه 43 درصد از زنجیره ارزش خودروسازی مربوط به قطعه‌سازی است، گفت: البته این میزان در کشورهای مختلف متفاوت است.

رضایی‌پورفرد تقاضا برای خودروهای کوچک و کم‌مصرف را از سوی مشتریان برشمرد و افزود:‌ خوشبختانه در سال‌های اخیر حجم تولید خودرو در کشور افزایش یافته و این نشان می‌دهد که خودروسازی داخلی به سمت کیفی‌سازی حرکت کرده تا زمینه صادرات بیشتر خودرو فراهم شود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول