اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل وقوع سیل

5 شهرستان گیلان مناطق عملیاتی ویژه اعلام شد / وضعیت نامشخص 300 خانوار روستایی در رودسر

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری گیلان با بیان اینکه وضعیت 300 خانوار روستایی رودسر مشخص نیست، شهرستان‌های رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود و فومن را به دلیل وقوع سیل مناطق عملیاتی ویژه اعلام کرد.

5 شهرستان گیلان مناطق عملیاتی ویژه اعلام شد / وضعیت نامشخص 300 خانوار روستایی در رودسر

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، محمد اکبرزاده عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در فرمانداری این شهرستان، گیلان را مستعد حوادث مختلف دانست و اظهار کرد: انسان‌ها در ایجاد بحران‌ها نقش دارند.

وی ادامه داد: قطع بی‌رویه درختان، برداشت‌های غیر مجاز و غیر اصولی از بستر رودخانه‌ها و ساخت و ساز غیر اصولی در حاشیه رودخانه‌ها موجب شده بسیاری از سرمایه‌ها در این مسیر هزینه شود.

اکبرزاده شهرستان‌های رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود و فومن را به دلیل وقوع سیل در گیلان مناطق عملیاتی ویژه اعلام کرد و افزود: رودسر در اولویت ویژه قرار دارد.

* خروج مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان از استان ممنوع شد

معاون استاندار گیلان بر عدم خروج مدیران دستگاه‌های اجرایی به خارج از استان تاکید کرد و گفت: تا زمانی که یک انسان در مناطق آسیب‌دیده به کمک نیاز داشته باشد به معنای آن است که هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه نیروهای محلی، استانی و ملی برای کمک به آسیب‌دیدگان در تلاش هستند، تصریح کرد: وضع موجود باید خوب شناسایی شود و فرصت‌ها را بهتر دریابیم.

* وضعیت 300 خانوار روستایی رودسر مشخص نیست

اکبرزاده به قطع ارتباط 13 روستا در املش اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت 300 خانوار روستایی در رودسر نامشخص است.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اطلاعات باید بهنگام باشد، بیان کرد: بالگرد امداد هوایی به مناطق سیل‌زده استان در حال بازگشت است.

وی وظیفه راه و شهرسازی را بسیار مهم خواند و بیان کرد: ساماندهی رودخانه‌ها پس از برطرف شدن بحران با محوریت دفتر فنی استانداری بررسی می‌شود.

اکبرزاده پرداخت اعتبارات به دستگاه‌های اجرایی را با هماهنگی فرمانداری‌ها عنوان کرد و افزود: بحث آب شرب در شهرهای کلاچای، رودسر و املش بنیادی و پایه‌ای است و این مسئله تا روز شنبه باید برطرف شود.

معاون استاندار گیلان با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر 40 میلی‌متر بارندگی در روزهای پنج‌شنبه و یکشنبه هفته آینده در استان اذعان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی اجازه خروج از منطقه را ندارند.

وی از اعزام گروه‌های بسیج به 13 روستای سیل‌زده رودسر خبر داد و تصریح کرد: فعالیت‌ها باید در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول