اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاریجانی در دیدار آیت‌الله مقتدایی:

کشور در صورت توجه ‌به تولیدات داخلی با یک پرش مواجه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط حساس کشور و مسئله گرانی و اشتغال گفت: اگر همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به تولید داخلی توجه شود شرایط کشور می‌تواند با یک پرش مواجه شود.

کشور در صورت توجه ‌به تولیدات داخلی با یک پرش مواجه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله مرتضی مقتدایی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مجلس نهم پرداخت و با اشاره به نحوه شکل‌گیری مجلس نهم و حضور خوب مردم در انتخابات اظهار داشت: با وجود همه هیاهوهایی که از بیرون و از درون عده‌ای می‌خواستند شکل دهند مجلسی مستقل و از نظر سطح فضل، کمال، فهم و شعور مسائل کشور بهتر از گذشته تشکیل شد.

وی یادآور شد: نمایندگان راه یافته به مجلس نهم دارای تخصص‌های گوناگون هستند که می‌توانند برای کشور مفید واقع شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از نمایندگان مجلس نهم دارای سوابق اجرایی هستند اظهار داشت: این امر کمک می‌کند تصمیمات بهتری اتخاذ شود و نگاه‌ها به مسائل کشور کلان‌تر شده است.

وی با اشاره اینکه مجلس نهم نسبت به قبل ارتقا داشته است تصریح کرد: این مجلس کمتر مورد تاثیر جوسازی است، البته ممکن است افرادی بخواهند به شکلی فضاسازی کنند اما مجلس استقلال خود را حفظ کرده است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: در فاصله زمانی که مجلس تشکیل شده مسایل اصلی کشور در جلسات مختلف مطرح شده است و با وزرای مربوطه به ویژه وزرای اقتصادی جلسات متعددی برگزار شده است و در خصوص مسایل اقتصادی، صنعتی کشور دیدگاه‌ها منتقل شده است.

وی افزود: علاوه بر این کمیسیون‌هایی برای رفع مشکلات کلیدی مثل مشکلات نان از سوی مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زمان تشکیل مجلس نهم با وجود مشکلاتی که با آن مواجه بودیم زمان را از دست ندادیم اظهار داشت: البته عده‌ای همیشه به دنبال حرف‌های جناحی هستند اما این وجه قالب مجلس نیست بلکه وجه قالب مجلس نگاه کلان به مسائل اصلی کشور دارد.

وی در ادامه به برخی از مشکلات کشور از جمله گرانی‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: از بروز برخی از این مشکلات می‌شد با یک برنامه‌ریزی مشخص جلوگیری کرد.

لاریجانی با بیان اینکه اگر طرح هدفمندی یارانه‌ها به درستی اجرا می‌شد وضع تولید ما اینگونه نبود تصریح کرد: منشأ برخی از کاستی‌ها تصمیمات نادرست است.

وی افزود: در مورد صنایع اگر تزریق از طریق بانک‌ها انجام شود و صاحبان صنایع ما بودجه در گردش داشته باشند بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت جلساتی داشته و ما هم در مجلس جلساتی را تشکیل دادیم که کمک کنیم تا مسائل و مشکلات هر چه سریع‌تر برطرف شود.

وی با بیان اینکه نگرانی‌ها در خصوص شیر و گوشت از 8 ماه پیش در دامداران وجود داشت تاکید کرد: مشکلاتی که الان وجود دارد اگر از قبل قابل پیش‌بینی بود می‌شد با تصمیم‌گیری صحیح از بروز آنها جلوگیری کرد.

لاریجانی با اشاره به شرایط حساس کشور و مسئله گرانی و اشتغال اظهار داشت: اگر همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند به تولید داخلی توجه شود شرایط کشور می‌تواند با یک پرش مواجه شود.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول