اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشت بند به منظور افزایش تبادلات اقتصادی

ایران و روسیه در تبریز یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

خبرگزاری فارس: تفاهم‌نامه‌ای برای تسریع در افزایش تبادلات اقتصادی بین 8 استان ایران و 6 استان روسیه ظهر امروز در تبریز به امضای نمایندگان دو طرف رسید.

ایران و روسیه در تبریز یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، این تفاهم‌نامه در هشت بند و بعد از مذاکرات دو روزه هیئت تجاری و اقتصادی دو طرف در تبریز به امضای رؤسای کارگروه‌های انتخاب شده از دو طرف رسید.

این تفاهم‌نامه از طرف ایرانی به امضای علی عظیم‌لو مدیرکل امور بین‌الملل وزارت کشور و رئیس ایرانی این کارگروه و از طرف روسی نیز توسط الکساندر ویتالییویچ مدیرکل امور بین‌الملل وزارت توسعه مناطق و رئیس روسی این کارگروه امضا شد.

استان‌های آذربایجان‌‌شرقی، اصفهان، خراسان‌رضوی، خوزستان، گیلان، مازندران، قزوین و یزد از جمهوری اسلامی ایران و آستارخان، چواش، چچن، سن پطرزبورگ و جمهوری‌های تاتارستان و داغستان از فدراسیون روسیه، طرفین این یاداشت تفاهم‌نامه هستند.

استفاده از ظرفیت‌های بین استانی دو طرف، ایجاد مقدمات لازم برای برقراری روابط نزدیک اقتصادی و تجاری، تلاش برای برپایی نمایشگاه‌های مشترک در استان‌های مورد نظر و بهره‌مندی از این ظرفیت بزرگ، برگزاری جلسات و نشست‌های مختلف برای معرفی زمینه‌های سرمایه‌گذاری هر یک از استان‌ها، علاقه‌مندی برای ایجاد و راه‌اندازی خطوط هوایی مستقیم بین مراکز استان‌ها و بسترهای لازم برای تبادلات تجاری، خدمات بانکی و بیمه‌ای از جمله مفاد این یادداشت تفاهم است.

همچنین در این یادادشت تفاهم، استفاده از مزیت‌ها و ظرفیت‌های بین‌المللی بندر "ماخاچکالا" در فدراسیون روسیه برای استان‌های شمالی ایران مورد تاکید قرار گرفته است.

پیشنهاد جمهوری داغستان روسیه مبنی بر تهیه نقشه راه برای ایجاد و برقراری روابط بیشتر بین استان‌ها برای ترسیم آینده‌ای بهتر در یادداشت تفاهم مزبور مورد اشاره قرار گرفته است.

نخستین نشست کارگروه همکاری‌های بین منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه روز گذشته در تبریز گشایش یافت.

در این نشست دو روزه مدیران بخش اقتصادی و تجاری و فعالان بخش خصوصی دو طرف در زمینه‌های مختلف تجاری، اقتصادی، صنعتی، گردشگری و فرهنگی برای توسعه روابط فی‌مابین میان استان‌های مختلف دو کشور بحث و تبادل‌نظر کردند.

معاونان برنامه‌ریزی استانداران آذربایجان‌شرقی، اصفهان، خراسان‌رضوی، خوزستان، قزوین، گیلان، مازندران و یزد به همراه فعالان اقتصادی و صاحبان صنعت این استان‌ها با طرف‌های روسی خود در قالب کارگروه‌های ویژه به مذاکره و رایزنی پرداختند.

همچنین از فدراسیون روسیه مسئولان و فعالان اقتصادی از استان‌های آستاراخان، چواش، داغستان، تاتارستان، سن پطرزبوگ و چچن در نشست تبریز حضور داشتند.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول